Satusē minkas no malu maliņām
Matīšu pagasta pārvaldes ēkā apskatāma neparasta izstāde, kurā draudzējas lielāki un mazāki kaķi ne tikai no Latvijas, bet arī no Polijas, Maskavas, Vācijas...
Matīšu pagasta pārvaldes ēkā apskatāma neparasta izstāde, kurā draudzējas lielāki un mazāki kaķi ne tikai no Latvijas, bet arī no Polijas, Maskavas, Vācijas...
Sirsnīgs, mīļš, maigs, dzīvespriecīgs, gudrs, apķērīgs, paklausīgs. Šim internetā lasāmajam papilonu šķirnes suņu raksturojumam pilnībā piekrīt jaukā tauriņsuņa DINO saimniece — SIA «Austris AG» valdes locekle DACE AMONA.
Pagājušajā Rūcamlapā stāstīju par Novgorodas inženieru radīto Brīzi-420, ar kuru bez bailēm četratā var doties sniegotajos klajumos, ledus tūrēs vai vienkārši peldēt ātri dotajā virzienā. Šī motorlaiva uz gaisa spilvena, par ko vēstīja žurnāls Avto Revju, bija kopā likta Krievijā, taču šoreiz paraudzīsim vēl tālāk — līdz pat neatkarīgajai valstij, ko sauc par Uzbekistānu. Izrādās, tur ne tikai brauc ar izturīgiem kalnu zirdziņiem un ēzeļiem, bet arī ražo automobiļus! Protams, tās nav nekādas oriģinālās auto inženieru izstrādnes, taču arī ar izteiktas budžeta klases ārzemju spēkratu kloniem vietējam tirgum pietiek.
Šoreiz par jaunumu Renault komerctransporta staļļos. Precīzāk gan būtu teikt — par esošā elektromobiļa uzlabojumu. Jau pazīstamais Renault Kangoo Z.E., pēdējo sešu gadu laikā Eiropā visvairāk pārdotais mazais kravas buss ar elektromotoru, aprīkots ar jaunu 33 kWh bateriju un tagad spēj veikt attālumu līdz 270 kilometriem iepriekšējo 170 kilometru vietā! Tas nozīmē, ka jaunais Kangoo Z.E. ar vienu uzlādi reāli varēs noripot vismaz 200 kilometrus. Neviens no šobrīd tirgū piedāvātajiem elektriskajiem kravas auto tik daudz nespēj.
VINETA SUIJA nesūdzas, ka, saņemot invaliditātes pensiju, jādzīvo ļoti pieticīgi. Viņa cep ūdenskliņģerus, vasarās lasa meža ogas, pin Jāņu vainagus, bet ziemu pavada adot.
Ja kādam no pārtikas produktiem pienāktos slavas dziesma, tad zupa droši vien būtu pirmā, kas to izpelnījusies. Cik nostāstu nav dzirdēts, kā slimību novārdzinātos augšām cēlis vistas buljons, kā karotājus mājā ar kūpošas zupas bļodu galdā gaidījušas sievas, kā izsūtījumā no bada izglābis zāļu vai koku mizu virums, un kur tad vēl paruna, ka zupa sanāk pat no cirvja kāta.
Šo aksiomu, no kuras izņēmuma gadījums varētu būt vienīgi īpaši būvēta amfībija, šoziem Latvijā daži aizmirsuši. Pēdējās nedēļas laikā, visticamāk, labi silta kompānija savās ledus braukšanas izpriecās nogremdējusi golfiņu cēsniekiem labi pazīstamajā peldvietā Driškina ezerā, ko līdzīgu, tikai jau ar lielāku Volkswagen Passat, līdzīgi jautrībnieki pastrādājuši kādā dīķī pie Druvienas. Traki cilvēciņi...
Latvijā pēc CSDD datiem ir teju 840 tūkstoši braucēju, savukārt pērn pasaulē tika pārdots vairāk nekā 76 miljoni automašīnu. Tas nozīmē, ka pārmaiņas auto nozarē skars ne vien ražotājus, bet arī braukt mīlošo sabiedrības daļu visā pasaulē. Nupat Latvijā vairāki eksperti sprieduši par auto nozares nākotnes izaicinājumiem — kā atrast līdzsvaru starp patērētāju vajadzībām un likumdevēju prasībām?
Bērniem stāstām, ka sniegs ir sasalis lietus, bet sniegpārslas salīdzinām ar baltām pūkām, spalvām vai asiem krikumiem un ķeram tās uz cimda, lai izpētītu. Patiesībā sniegpārslu un sniega pasaule ir daudz sarežģītāka.
Uz Nedēļas nogales jautājumiem atbild MĀRA STABROVSKA, arhīva speciāliste
Par lasīšanu
«Rimi rindā stāvot, avīžu un žurnālu jūklī pamanu kādu ar Pēteri Kļavu uz vāka (ir vēl daži), kura viedoklis mani uzrunā un liek padomāt. Tad nu pērku un lasu. Atzīšos, ka garus rakstus lasu jau ar zināmām grūtībām. Nav pacietības. Un laikmets mums tāds ātrs, paviršs, prāta darbību noniecina un degradē. Toties internetā viss ietilpst dažos teikumos, klikšķos. Tāda mānīga piederības un vajadzības sajūta.
Nesen, pārkravājot savu foto arhīvu — bildēs, uzdūros dažām interesantām fotogrāfijām, kuras, manuprāt, Rūcamlapā nav bijušas. Kāpēc lai kādu vārdu par attēlos redzamo auto un tā saimnieku Ēriku Pēteri Kalniņu, kurš jau dažus gadus stūrē savu pilnpiedziņas trīsasu ZIL pa Debesu ceļiem, neuzrakstītu?
Gaišs lins, latviskie raksti, kaut kas no sarkanbaltsarkanā — tādi bija Latvijas paralimpiskās komandas svētku tērpi lielajā notikumā Rio. Tos šuva smilteniete Iveta Purmale ar savu komandu un ir gandarīta par aizejošajā gadā paveikto.
Dabā iestājies tāds kā stingums un miers, bet atpūtas kompleksa «Mazais Ansis» pagalmā uzstādītajā milzīgajā būrī ar dzīvi, liekas, apmierinātas, aktīvi rosās vairākas vāveres.
IEVA MOROZA ir pazīstama ne vien kā Vidzemes Augstskolas studiju programmas Tūristu gids – ceļojumu un pasākumu organizators studente, bet arī pašmāju zīmola Deered dizainere. Zīmola nosaukums radies no angļu valodas (deer – briedis), kas konkrētajā locījumā nozīmē briežots. Kā saka Ieva, briežots var kļūt ikviens, vajadzīgs tikai kāds no zīmola apģērbiem vai aksesuāriem.
Šodien Vīru lietās puisis ar patiešām vīrišķīgu darāmo, kas viņam arī bizness. IĻJA STAROSTINS ir tikai 28 gadus vecs rīdzinieks, mūsdienīgs guļbūvju cirtējs, kurš tepat Valmieras pagasta Vanagos gatavo guļbūves no virpotiem baļķiem, lielākoties pirtis, un dara to viens pats.
Daudzi savu reizi pasūdzas, ka aizvadīta murgaina nakts, cīnoties ar bezmiegu, un neesot palīdzējusi ne visbiežāk izmantotā aitu, ne dzejoļa skaitīšana, un galu galā nācies meklēt glābējtabletes, jo labs miegs tomēr ir vērtīgs ieguldījums pilnvērtīgai nākamajai darba dienai.
Aina Valmierā nenoliedzami ir atpazīstams cilvēks — šī sieviete nu jau cienījamos gados zināmā mērā kļuvusi par tādu kā neatņemamu pilsētas daļu, un reti kurš viņu uz ielas nebūs ievērojis, stumjam dažādu mantu pārvadāšanai pielāgotus bērnu ratiņus. Pēdējā laikā viņai blakus bieži redzēta arī Ingrīda. Neslēpšu, jau iepriekš zināju, ka abas ir bezpajumtnieces, un mieru man nelika jautājums — kāda ir šo sieviešu dzīve? Vienurīt, pamanot Ainu un Ingrīdu sēžam kādā viņām pierastā atpūtas vietā, piegāju aprunāties.
DAKTERU DUNKURU mājās vietas pietiek arī četriem kaķiem. Ar saimnieci SANDRU par šādu kopdzīvi ar vairākiem dzīvniekiem sarunājos, kad viņa tikko bija pārradusies no neilga ceļojuma.
Pērn Rūcamlapa garākā izklāstā dalījās ar informāciju par automātiskajām ātrumkārbām un to remontu vienā no modernākajiem šo automašīnu mehānismu remonta uzņēmumiem šajā Eiropas galā — firmā RECRO Cēsīs. Šoreiz tāda nopietnāka saruna būs par dīzeļa dzinējiem, to diagnostiku un remontu tepat Valmierā, kur atrodas, iespējams, Baltijā profesionālākais dīzeļdzinēju remonta uzņēmums — Dīzeļu remonta centrs. Tā valdes priekšsēdētājs ir ERVINS GRENCIS. Izrādās, viņš, pazīstams autokrosa braucējs un šī gada Eiropas vicečempions SuperBuggy klasē, kurš savam sacīkšu bagijam bākā lej benzīnu, ikdienā tomēr dod priekšroku automašīnai ar dīzeļa dzinēju.