Apceļo Kurzemes bākas
Jau tradicionāli augusta vidū LIZDA Valmieras starpnovadu arodorganizācijas biedri dodas pieredzes apmaiņas braucienā. Kā uzsver mūsu Zinta Irbe: «Novērtēt cilvēkus par labiem darbiem ir nepieciešams.
Jau tradicionāli augusta vidū LIZDA Valmieras starpnovadu arodorganizācijas biedri dodas pieredzes apmaiņas braucienā. Kā uzsver mūsu Zinta Irbe: «Novērtēt cilvēkus par labiem darbiem ir nepieciešams.
Aizvadītajā nedēļā jau otro gadu Vaidavā notika dienas nometne, kurā satikās skolotāji un vecāki, lai runātu, diskutētu, gūtu pieredzi un atbalstu darbam ar bērniem un jauniešiem ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem, kā arī dalībnieki meklēja atbildes uz jautājumiem: kā neizdegt un kur gūt laimi un gandarījumu pašam.
Šajā nedēļā ir uzsākts darbs pie 3D virtuālās alas ierīkošanas Valmieras tehnikuma programmēšanas laboratorijā.
Pagājušonedēļ, no 10. līdz 14. augustam, Valmierā norisinājās vasaras karjeras dienas nometne «Atver durvis, atklāj sevi – 2!», kurā 14 līdz 17 gadus veci jaunieši varēja izzināt sevi, kā arī iepazīt dažādas karjeras iespējas ar mērķi padarīt karjeras izvēli saprotamu un pamatotu. Nometnē piedalījās 30 jaunieši, kuri vēlas izdarīt īsto izvēli nākotnē. Piecu dienu laikā dalībniekiem tika dota iespēja pārrunāt karjeras izvēles izaicinājumus, tikties ar interesantiem un iedvesmojošiem dažādu jomu profesionāļiem, piedalīties komandas saliedēšanas aktivitātēs un mācīties strādāt komandā.
Pagājušajā nedēļā Valmieras 5.vidusskolā (V5V) aizritēja jau 13. erudīcijas spēle «Zini! Mini! Uzzini!».
Jūlija pēdējā nedēļā Valmieras tehnikums ar pilsētas pašvaldības projektu konkursa atbalstu īstenoja dienas nometni «RoboQuiz», kurā piedalījās 20 jaunieši vecumā no 13 līdz 16 gadiem.
MĀRTIŅŠ VĒTRA ir valmierietis, kas Valmieras sākumskolas direktora darbu sāka visai dīvainā laikā – pandēmijai vēršoties plašumā. Kad viņš ieradās sākumskolā, tās telpas bija pavisam klusas, jo mācības noritēja attālināti. Ierasto skolas ritmu viņš varēs iepazīt, sākoties jaunajam mācību gadam.
Pagājusī nedēļas nogale bija izlaidumu pilna. Mazliet vēlāk nekā citus gadus, bet skolēniem bija iespēja saņemt savus atestātus klātienē. Valmieras pilsētas pašvaldības dibinātajās izglītības iestādēs ir izsniegti 360 centralizēto eksāmenu sertifikāti. Vēl skaits par dažiem jauniešiem palielināsies, jo ir skolēni, kuri dažādu apsvērumu dēļ eksāmenos nevarēja piedalīties noteiktajā laikā, – šo skaitu zinās 30. jūlijā. Valmieras tehnikumā izsniegti 259 centralizēto eksāmenu sertifikāti. Valmieras novada skolās izsniegti 38 centralizēto eksāmenu sertifikāti.
Jūlija otrajā pusē Cēsīs, Ruckas mākslas rezidenču centrā, notika Zero Waste vasaras skola. No 11 dažādām Latvijas vietām vienuviet bija sapulcējušies 27 entuziasti, tostarp arī seši no Valmieras apkārtnes, lai meklētu atbildes uz jautājumu – kā dzīvot bez atkritumiem.
Pagājušajā nedēļā Trikātas jauniešu centrā norisinājās kritiskās domāšanas meistarklase «Kā pateikt, kad kāds runā sviestu». Pasākumu vadīja projekta «SkeptiCafe» dibinātājs, kritiskās domāšanas un argumentācijas pasniedzējs «Stokholmas ekonomikas augstskolā» (SSE Rīga) Edgars Lapiņš.
Koprades darbnīca «DARE» atrodas Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolas telpās Valmierā. Februāra beigās notika koprades darbnīcas atklāšana, bet martā tika pieņemti dažādi ierobežojumi saistībā ar Covid-19, kas nozīmēja to, ka «DARE» nebija pieejama interesentiem.
Kopš pērnā gada rudens semestra sākuma Vidzemes Augstskolā (ViA) darbu uzsācis doktorants MĀRTIŅŠ JANŠEVSKIS, sekmējot projekta «Vidzemes Augstskolas akadēmiskā personāla pilnveide un cilvēkresursu attīstība» mērķi – iesaistīt doktorantus augstskolas akadēmiskajā darbā un veicināt jauna akadēmiskā personāla piesaisti ilgtermiņā.
Vidzemes Augstskolas (ViA) paaudžu mārketinga stratēģijas izstrāde un īstenošana ir viena no aktivitātēm, kas tapusi projekta «Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas» ietvaros.
Kopš pērnā gada rudens semestra sākuma Vidzemes Augstskolā (ViA) darbu uzsākusi doktorante Ilze Loža, sekmējot projekta «Vidzemes Augstskolas akadēmiskā personāla pilnveide un cilvēkresursu attīstība» mērķi – iesaistīt doktorantus augstskolas akadēmiskajā darbā un veicināt jauna akadēmiskā personāla piesaisti ilgtermiņā.
Rit pirmā nedēļa, kopš Valmieras Jaunatnes centrā «Vinda» norisinās radošās darbnīcas bērniem. Ir darbnīcas, kurās bērni var paust savas radošās puses, piemēram, māldarbnīca.
Digitālās prasmes, robotizētas un attālināti vadāmas iekārtas, kā arī virtuālā realitāte ir mūsu nākotne. Par to pārliecinājāmies šī gada pavasarī, kad ierastās klātienes aktivitātes nācās darīt attālināti. Ikdienā dzirdams, ka roboti un robotizētas iekārtas arvien vairāk aizstās cilvēku darbu, šī tehniskās industrijas nozare strauji attīstās, tā kļūst par ikdienas sadzīves nepieciešamību un neatņemamu sastāvdaļu.
Latvijas valsts himna ir neatņemama un nozīmīga nācijas sastāvdaļa, taču par to sabiedrībā trūkst vienotas izpratnes. Vidzemes Augstskolas studiju programmas «Stratēģiskā komunikācija un pārvaldība» ietvaros studente AGNESE GEDUŠEVA pētīja Latvijas valsts himnu kā stratēģisku komunikācijas instrumentu valsts elites un nācijas indivīdu skatījumā.
Vidzemes Augstskola veikusi pētījumu, kā rezultātā secināts, ka vairāk nekā puse no Latvijas tūrisma un viesmīlības nozarē nodarbinātajiem pašlaik atrodas dīkstāvē vai ir jau atbrīvoti no darba. Šoreiz uz interviju aicinājām Vidzemes Augstskolas profesori un vadošo pētnieci AGITU LĪVIŅU, kura piedalījās pētījuma izstrādes procesā, lai diskutētu par esošo situāciju, saprastu nākotnes perspektīvas un pārliecinātos, ka tūrisma studijām ir un būs nozīme, pienesums tautsaimniecībā.
16. jūnijā Rīgā aizvadītas Jauno uzņēmēju dienas 2020, kas pulcēja Latvijas labākos skolēnu mācību uzņēmumus (SMU). Cīņa par Latvijas labākā SMU titulu un ceļazīmi uz Eiropas finālu notika, ievērojot visus nepieciešamos drošības pasākumus.
Šajā gadā arī Valmieras tehnikuma absolventiem izlaidums nebija tāds kā katru gadu. Šogad izlaidums notika katrai grupai atsevišķi, piedaloties tikai pašiem tuvākajiem. Absolventi diplomus saņēma ar robotiņa starpniecību, kas dokumentu no audzinātājas rokām atveda līdz absolventa rokām.