Mācīšanās prasmes pilnveido sadarbībā
Valmieras sākumskola ir viena no Latvijas skolu pārstāvēm, kas kopā ar kolēģiem no astoņām valstīm iesaistījusies STEAM pieejas īstenošanā projektā «Inovatīvs skolotājs — motivēts skolēns».
Valmieras sākumskola ir viena no Latvijas skolu pārstāvēm, kas kopā ar kolēģiem no astoņām valstīm iesaistījusies STEAM pieejas īstenošanā projektā «Inovatīvs skolotājs — motivēts skolēns».
Rūjienas vidusskola ir skola, kurā katrs ir vērtība! Ikviena sasniegumi tiek novērtēti un atbalstīti, taču šogad īpašs prieks par skolēniem, kas, uzrādot augstus sasniegumus starpnovadu līmenī, guvuši iespēju izmēģināt savus spēkus Latvijas līmeņa konkurencē: Zanda Marta Bāliņa (9.a) bioloģijā un latviešu valodā, Marta Aija Žīgure (9.a), Everita Dunce (8.b) un Ivanda Bētaka (12.) latviešu valodā, Niks Patriks Ummers (10.kl.) vācu valodā, Aldis Jānis Pivars (8.a) ķīmijā. Valsts mājturības un tehnoloģiju olimpiādes uzaicināto dalībnieku vidū Sanija Biele (6.b), Līva Strazdiņa (6.b), Jana Jasmīne Biržmane (8.a), Beāte Virse (8.b), Amanda Blāķe (8.a), Ivo Briedis (7.b), Kalvis Kalcenavs (7.b), Aldis Jānis Pivars (8.a), Hugo Prauliņš (8.b), Klāvs Kristians Sproģis (9.a), Lauris Uglanovs (9.b).
Mākslas mēneša ietvaros Valmieras Mākslas vidusskolā norisinājās konkurss «Mākslas dārzs» vispārizglītojošo skolu 9. un 12. klašu skolēniem. Skolēni mājās bija sagatavojuši pašu fotografētas dabas elementu, ritmu un kontrastu attēlojošas fotogrāfijas, no kurām konkursa gaitā veidoja fotokolāžu.
Līvānu mūzikas un mākslas skolā 22. aprīlī XI Jēkaba Graubiņa jauno pianistu konkursā Valmieras Mūzikas skolas audzēknes Marta Evelīna Apsīte B grupā ieguva 2. vietu, Laura Keita Arājuma C grupā 3. vietu (pedagoģe Irina Grīnberga), Eva Viļumsone 1. vietu B grupā (pedagoģe Ritma Pētersone-Cepīte), Terēze Jurka saņēma diplomu par veiksmīgu sniegumu (pedagoģe Aiva Tauriņa-Šariņa). A grupā piedalījās Emīls Čečins (pedagoģe Ritma Pētersone-Cepīte) un Tobias Vatuļins (pedagoģe Vēsma Liepiņa).
Ceļot realitātē, virtuāli vai, izmantojot savu pieredzi un pieejamos resursus, interesantus, savdabīgus objektus ieteikt apskatīt citiem? Manuprāt, visi varianti labi, jo katra dzīves situācija izdara savas korekcijas.
Ikdienas darbā skolā, mācot un motivējot skolēnus iegūt dažāda satura zināšanas, prasmes un iemaņas, skolotājam bieži jāatbild uz skolēna jautājumiem, kāpēc tas jāmācās, kad un kur apgūtais būs izmantojams. Un tad mēs, skolotāji, cenšamies saviem izglītojamiem skaidrot, ko no apgūtā jau var izmantot tagad un ka iemācītā pielietojums būs atkarīgs arī no izvēlētās profesijas. Protams, nevar paredzēt, kādas inovācijas sagaidāmas tālākā nākotnē un no tām izrietošās nepieciešamās prasmes un zināšanas. Pamatots ir arī jautājums — kad būs tā tālākā nākotne? Un tad ir tikai viena atbilde — nākotne sākas jau šodien, kad ir būtiski kļūt zinošiem, motivētiem un radošiem.
Projekta WAU (Water Around Us) skolēnu apmaiņas pasākums šoreiz (19. — 25. marts) notika Islandē Borgarnesā. Braucienā piedalījās Rūjienas vidusskolas skolēni Sabīne Plauka, Renāte Kalniņa, Alberts Leska un skolotājas Māra Guna Dreimane un Anda Deksne, bija atbraukuši arī spāņu, portugāļu, somu un vācu partnerskolu skolēni un skolotāji.
Dziedošais trio «Green buds» jeb «Zaļie pumpuriņi» savu sadziedāšanos uzsākuši tikai šajā mācību gadā. Viņi ir skaisti, talantīgi un patiesi jaunieši, kuri mīl skatuvi, mīl dziedāt un sniegt savas pozitīvās sajūtas skatītājiem.
Uzsākot studijas, ikvienam jaunietim ir vēlme sevi pierādīt ne vien mācībās, bet arī ārpus tām. Par atspēriena punktu var kalpot Vidzemes Augstskolas Studentu apvienība (ViASA). Par sevi un citiem intervijā dalās ViASA prezidents AIVIS MAJORS.
Jāsāk ar to, ka Rubenes pamatskola pazīstama ar dažādu jauno tehnoloģiju izmantošanu apmācības procesā. Kādreizējie tehnikas brīnumi — dokumentu kameras, interaktīvās tāfeles, projektori utt. — mūsdienās ir ikdienas darba neatņemama sastāvdaļa. Rubenes skolai šajā jomā novada skatījumā ir labas iestrādes un ir tikai jāturpina sevi pilnveidot informācijas tehnoloģijās. 21. gadsimta skolēna intereses mainās, un arī mums ir jāmainās līdzi — jāpiedāvā mūsdienīgas interešu izglītības programmas.
Cāļus skaita rudenī, bet skolēnu zinātniski pētnieciskos darbus — pavasarī.
Aizvien lielāka uzmanība vidusskolās tiek pievērsta šai mācību formai, kas skolēniem ļauj izpausties radoši — sev interesējošās jomās. Tiek pētīts gan uzturs, gan veselīgs dzīvesveids, gan skudru dzīve — jomas ir visdažādākās.
Vēsturi veido cilvēki, un ir daudz nozīmīgu personību, par kurām sarakstītas grāmatas, veidotas filmas un māca skolā. Taču katrā pagastā un novadā ir cilvēki, kuri plašākai sabiedrībai nav zināmi, bet kuri ir devuši nozīmīgu ieguldījumu vietējā mērogā. Tāpēc Latvijas Okupācijas muzejs rīkoja stāstu konkursu 7. — 12. klašu skolēniem «Cilvēki — Latvijas novadu dārgumi» trijās kārtās. Līdzīgi konkursi pašlaik notiek visos Latvijas kultūrvēsturiskajos novados.
Jaunburtnieku pamatskolas 9. klases skolēns Artūrs Students un Rūjienas vidusskolas 10. klases skolēns Kristers Uglanovs Somijas galvaspilsētā Helsinkos piedalījās starptautisko skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) gadatirgū.
Vidzemes reģiona skolēnu zinātniski pētniecisko darbu konferencē Vidzemes Augstskolā jaunieši aizstāvēja savus darbus 23 sekcijās.
Paldies par grāmatām — Latvijas Nacionālajā bibliotēkā, kur norisinājās Lielie Lasīšanas svētki 2017, šie vārdi skanēja visbiežāk.
Vidzemes Augstskolā notikušās skolēnu zinātniski pētnieciskās konferences ceļazīmi uz konferences noslēgumu — Latvijas 41. zinātnisko konferenci — ieguvuši 15 Valmieras vidusskolēni, kuri prezentēja savus darbus 11 sekcijās.
Rīgā Rīnūžu vidusskolā aizvadīts Ekoskolu 15 gadu jubilejas Ziemas forums, kurā piedalījās 300 dalībnieku no 98 izglītības iestādēm. Trīs dienās foruma dalībnieki apguva zināšanas un prasmes, kas ļaus arī turpmāk īstenot un popularizēt dabai draudzīgu dzīvesveidu.
Lai jauniešiem palīdzētu iepazīt dažādas studiju programmas, kā arī studentu dzīvi, no 15. līdz 22. martam Vidzemes Augstskolā (ViA) norisinās «Studenta anatomija».
Mākslas un dizaina vidusskolu audzēkņu valsts konkursā piedalījās audzēkņi no 11 izglītības iestādēm. Mūsu skolu pārstāvēja autori, kuru darbi, kas tapa projektu nedēļas laikā, tika novērtēti visaugstāk. Jaunākajā grupā startēja Kitija Berga (Apģērbu dizains 1.b kurss) un Marta Ozola (Interjera dizains 2. kurss). Vecāko kursu audzēkņu konkurencē cīnījās Agnese Ieva Tīrone (Reklāmas dizains 3. kurss) un Rūta Kristena Bukava (Reklāmas dizains 4. kurss).
Jau piekto gadu pēc kārtas Vislatvijas skolēnu projekts «Esi līderis!» organizē biznesa spēļu konkursu «Ceļš uz bagātību». Šogad Vidzemes reģiona pusfināls norisinājās Madonas biznesa inkubatorā «Ideju cehs», kur jauniešiem bija iespēja kļūt par neatkarīgas ekspertu grupas dalībniekiem, lai pieņemtu dažādus ar loģistiku un uzņēmējdarbību kopumā saistītus lēmumus, apzināties riskus un analizēt savas pieļautās kļūdas uzņēmumam «Liepkalni».