Ziemu nevar grozīt. Normatīvus gan

- 14.Janvāris, 2015
Viedokļi
Laikrakstā

Lai uzlabotu braukšanas apstākļus uz Latvijas autoceļiem ziemas laikā, būtu jāatgriežas pie autoceļu preventīvās kaisīšanas, — tā pēc traģiskajiem notikumiem uz Latvijas ceļiem, kad daudzi cilvēki zaudējuši dzīvību, bojājuši veselību, par īpašumu un nerviem pat lieki bilst, sacījis satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Vai autovadītāji līdz tam saprata, ka tik mainīgos laika apstākļos, kādi bijuši pēdējā nedēļā, ceļu uzturētāji nevis steidz laika apstākļu radītos riskus ierobežot, bet  joprojām, ievērojot normatīvu prasības, cīnās ar dabas izraisīto situāciju sekām?

«Atkalu nevar atcelt,» kādā intervijā sacīja Latvijas autoceļu uzturētāju šefs Vladimirs Kononovs, bet, iespējams, būtu vietas, īpaši lielās šosejas, kur apledojums, arī melnais ledus pat neveidotos, ja seguma kopšana, kaisīšana notiktu vakarā, naktī un vēl no rīta, neprātojot, kādā termiņā darāmais jāpaveic, bet domājot par klienta, kas ir valsts, kā tajā pašā intervijā sacīja Kononovs, drošību.

Valsts kā klients gan ir visai abstrakts jēdziens, jo valsts pērk pakalpojumu no ceļu uzturētāja, bet par šiem līdz galam neizdarītajiem darbiem samaksā nodokļu maksātāji. Pēc būtības Latvijas ceļu uzturētājam ir deleģēts ļoti atbildīgs uzdevums, īpaši jau ziemā: darīt darbu, domājot par cilvēkiem — kādas ir viņu iespējas veseliem nokļūt mājās. Un, ja satiksmes ministrs nevēlas izklausīties labāks, nekā ir, tad mums jāsaprot, ka ceļu uzturētāji, darot savu darbu, pašlaik nav pat ierobežoti finanšu resursos.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru