Nāk golfiņš pēc golfiņa

9.Maijs, 2019
Laikrakstā

Jau 45 gadus no konveijera Volkswagen rūpnīcās visā pasaulē ripo kompaktklases automobiļu pagaidām ikona Golf. Nupat startam pošas jau spēkrata astotā paaudze...

Pirmais VW Golf nāca klajā 1974. gadā, kā pilnīgi jauns modelis aizstājot ilgdzīvotāju VW Käfer jeb Beetle. Jauna virsbūves forma, konstrukcija un piedziņa, jauni motori un modeļu varianti! Golf panākumu recepte bija priekšā iebūvēts motors, priekšējo riteņu piedziņa un šķidruma dzesēšanas sistēma. Jau 1976. gadā bija saražots miljons pirmo golfiņu. Starp citu, 1979. gadā ražot sāktais pirmā Golf kabriolets tika būvēts līdz pat 1993. gadam!

1983. gadā pasauli ieraudzīja otrais VW Golf: ar plašāku salonu un vēl lielāku modeļu izvēli. Ar šo – jau 1986. gada izlaiduma – auto man bija tā laime braukt veselus trīs gadus. Tas bija mans pirmais privātais auto, lietots pirkts Siguldā pie brāļiem Īlēm, kad viņu auto serviss, kas vēlāk pārtapa par uzņēmumu Īle&Herbsts, vēl mita privātmājas garāžā. Labs bija šis golfiņš, dīzelītis ar 1,6 litru motoru un nedaudz jau arhaisku tikai 4 ātrumu manuālo kārbu – ar jaudīgu 72 Ah akumulatoru dīzelis lēca vaļā jebkuros laika apstākļos! Otrais golfs bija komfortablāks, labāk nostrādāts un pasargāts pret rūsu, tādēļ arī šodien palaikam redzams mūsu ielās.

Trešo VW Golf sāka ražot 1991. gadā – šis modelis bija pirmais golfiņš ar gaisa drošības spilvenu. Vizuāli auto bija kļuvis nedaudz apaļīgāks, raksturīgos apaļos lukturus bija nomainījuši izstiepti, lāsītes formas starmeši. Šim Golf pirmoreiz bija arī universāļa versija.

ŅEM AR SATURU. Vizuāli VW Golf starp konkurentiem nekad nav izcēlies ar kādām īpašām odziņām, to pašu droši varu teikt arī par šo septītās paaudzes golfiņu, ko Latvijas Gada auto 2018 testos 2017. gada rudenī mēģinājām Lilastes apkaimes ceļos. Savu kompaktklases ikonas statusu Golf izcīnījis ar tehnisko uzticamību un automobiļa kopā licēju kvalitatīvo izpildījumu.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru