Ceļu stāvoklis Latvijā

12.Jūnijs, 2018
Laikrakstā

Salīdzinot ar visu pārējo pasauli, autoceļu stāvoklis mūsu valstī, maigi izsakoties, ir neapmierinošs: Globālajā konkurētspējas indeksā ceļu stāvokļa rādītājā Latvija ieņem 107. vietu 137 valstu konkurencē 2017. — 2018. gada sezonā. Latvijas slīdēšana uz leju ceļu kvalitātes novērtējumā (95. vieta pagājušajā gadā) ir loģiskas sekas valsts nepietiekamajam finansējumam un ceļu lietotāju samaksāto nodokļu izmantošanai ar ceļiem nesaistītām vajadzībām.

Mūsu valstī uz ceļiem neveikto darbu apjoms aug, un, ja nenotiks būtisks pagrieziens attieksmē, ceļu kvalitāte turpinās pasliktināties.

Bēdīgās situācijas cēloņus komentē biedrības Latvijas Ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs ANDRIS BĒRZIŅŠ: «Biedrība Latvijas Ceļu būvētājs kā ceļu nozares pārstāvis jau gadiem ir centies pievērst politiķu un amatpersonu uzmanību bēdīgajai situācijai. Pretī regulāri saņemam mierinājuma vārdus, ka tik traki jau nemaz nav, patiesībā situācija uzlabojoties un jau pavisam drīz  kļūšot vēl labāka. Droši vien valdība un Finanšu ministrija tagad ir gatavas mierināt arī indeksa sastādītājus un cer, ka tādā veidā var uzlabot gan pozīciju indeksā, gan ceļu reālo stāvokli. Taču prātīgāk būtu šo zemo novērtējumu uztvert kā pietiekami skaļu brīdinājumu, kuru vairs nedrīkst ignorēt.»

Ceļu stāvokļa rādītājā Globālajā konkurētspējas indeksā Latvija palikusi tālu iepakaļ abām Baltijas kaimiņvalstīm, jo gan Lietuva ar 37. vietu, gan Igaunija ar 38. vietu nav nemaz tik tālu no saraksta līderu trio Apvienotajiem Arābu Emirātiem, Singapūras un Šveices — valstīm, kurās ceļi ekspertu vērtējumā ir vislabākie, kamēr Latvija ar ceļiem ir turpat, kur ar futbolu...

Skarbo realitāti uzsver Andris Bērziņš: «Tas, ka Latvija joprojām turas priekšā tādām valstīm kā Haiti, Kongo Demokrātiskā Republika un Mauritānija, turklāt pagaidām apsteidz pat Krieviju, kurai Globālajā konkurētspējas indeksā ceļu stāvokļa rādītājā 114. vieta, ir vājš mierinājums politiķiem un ierēdņiem, kas spītīgi izliekas nemanām reālo situāciju un nelabvēlīgās tendences.»

NEKAS NEMAINĀS. Tieši tāda pati aina Latvijas Valsts ceļu pasūtītajā un būvfirmas Tilts ieraktajā objektā uz Valmieras robežas bija pirms gada: no zemes izlīduši komunikāciju izvadi, pamesta ekskluzīvā gabionu tehnikā veidotā trotuāra — veloceliņa atbalsta sieniņa...


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru