Veidojas rindas pie ārstiem

- 14.Decembris, 2017
Pilsētās un novados
Laikrakstā

Decembrī būtiski pieaudzis zvanu skaits Vidzemes slimnīcas poliklīnikas reģistratūrai, lai pierakstītos pie ārstiem speciālistiem vai uz izmeklējumiem.

Pie atsevišķiem ārstiem valsts  apmaksāto konsultāciju pieraksts jau sasniedzis nākamā gada februāri un martu.

«Pašlaik,» precizē Klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Inese Jurdže, «valsts apmaksātu kardiologa konsultāciju varam piedāvāt jau nākamajā dienā, pie dermatologa, ķirurga, pulmonologa, ginekologa pacients  var tikt nedēļas laikā.» Tikpat dažādi ir rindu garumi uz izmeklējumiem. Valsts apmaksātas ultrasonogrāfijas šogad vairs nav pieejamas, arī ehokardiogrāfijas pieraksts līdz gada beigām ir pilns. Duplekss galvas un kakla asinsvadiem pieejams decembra beigās, datortomogrāfs — pēc divām nedēļām, bet rentgens — pēc divām dienām.

Saprotams, ka ļoti laikus savu apmeklējumu piesaka cilvēki ar hroniskām saslimšanām, kuriem regulāri jāatrādās ārstam vai jāveic diagnostiskie izmeklējumi, kā arī tie, kuriem zināms termiņš, līdz kuram jāapmeklē Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisija.

Valsts piešķirtais finansējums ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem šogad jau tika palielināts, un nākamajam gadam tiek prognozēts vēl lielāks finansējums, tātad nevajadzētu būt bažām, ka varētu pasliktināties pakalpojuma pieejamība. Gaidīšanas rindu drīzāk ietekmē atsevišķu speciālistu nepietiekamība, cilvēki, kuri pierakstās rindā vairākās poliklīnikās un neatsaka citām, kad pakalpojums saņemts, arī tie, kuri pierakstās un tomēr neierodas, par to nepaziņojot. Efektīvākai pacientu plūsmas organizācijai ieviests serviss — reģistratūras darbinieces zvana un sūta īsziņas cilvēkam ar atgādinājumu, ka nākamajā dienā viņam pieteikta vizīte pie speciālista vai uz izmeklējumu. Gadījumos, ja cilvēks vizīti atsaka, darbinieces zvana citiem rindā pierakstītajiem un piedāvā iespēju saņemt ambulatoro pakalpojumu ātrāk.

Pieaugušais zvanītāju skaits, īpaši rīta «sastrēgumstundās» pirmdienās un otrdienās, rada neapmierinātību cilvēkos un ietekmē arī zvanu centra darbinieku darbu. Tāpēc Klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Inese Jurdže aicina zvanam izvēlēties pēcpusdienas un nedēļas otrās puses darbdienas, kad zvanu centrs ir mazāk noslogots.

Pieaudzis arī to cilvēku skaits, kuri izvēlas alternatīvu — pie speciālista vai uz izmeklējumu pieteikties elektroniski sev ērtākajā laikā, lietojot mājaslapu: www.vidzemesslimnica.lv/e-pieraksts. Un nereti tik ļoti uzticas e-videi, ka pirmdienas rītā ierodas uz ārsta konsultāciju, kurai pierakstījies naktī no svētdienas uz pirmdienu. Taču arī e-pasta vēstuļu apstrāde prasa laiku, to neveic roboti nakts stundās un izejamās dienās. Tāpēc I. Jurdže atgādina, ka uz e-pieteikumu tiek atbildēts darbdienās 24 stundu laikā. Uz sestdienās, svētdienās un svētku dienās uzrakstītajiem pieteikumiem atbilde saņemama tuvākās darbdienas laikā.

VALSTS PIEŠĶIRTAIS FINANSĒJUMS ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem nākamgad ir prognozēts lielāks, tāpēc nevajadzētu bažīties, ka pasliktināties pakalpojuma pieejamība. Jāņa Līgata foto


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru