Riepu apsaimniekošanas nozarē nepieciešama stingrāka valsts iesaiste

- 15.Janvāris, 2020
Viedokļi
Laikrakstā

Gadu mijā Rīga pieredzēja ugunsgrēku teju pilsētas centrā – Andrejsalā, kur dega angārs ar riepām. Tas naktī uz 29. decembri tika dzēsts vairāk nekā sešas stundas, izraisot gaisa piesārņojumu, kam precīzu ietekmi uz apkārtējo vidi varēs noteikt labākajā gadījumā vēl tikai pēc mēneša. 

Šis, tāpat kā citi negadījumi, piemēram, situācija Daugavpilī, kad, veicot pilsētas degradētās ziemeļu teritorijas sakārtošanu, tur atrastās riepas nogūla lielos daudzumos tuvējo garāžu teritorijā, nevis tika nodotas utilizācijai, uzskatāmi parāda to, ka riepu apsaimniekošanas nozarē joprojām pastāv sistemātiskas problēmas, kuras atrisināt nav izdevies līdz pat šai dienai. Latvijā ik gadus tiek ievests aptuveni 17 tūkstoši tonnu riepu, kas ir salīdzinoši neliels skaits. Tomēr problēma rodas lielajā nepārstrādāto riepu uzkrājumā, kas, saskaņā ar VARAM datiem, 2018. gada beigās bija 105 tūkstoši tonnu. Iemesls tam meklējams negodprātīgā uzņēmējdarbībā, kas diemžēl izplatīta arī pašlaik. Tas saistīts gan ar tādu videi bīstamu atkritumu kā autoriepu apsaimniekošanas nozares fragmentāciju, gan uzņēmēju individuālās atbildības trūkumu. Nesenie notikumi rāda, ka situācija uzlabojas ļoti kūtri, lai neteiktu, ka neuzlabojas nemaz.  Situāciju eskalācija līdz ugunsgrēkiem, kas noved pie ievērojama apkārtējās vides piesārņojuma, iezīmē riskus, kas veidojas, ja vietas, kurās uzglabājas liels nolietoto riepu skaits, ir šim mērķim nepiemērotas. 


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru