Pāreja uz elektroauto: bez rozā brillēm

- 9.Augusts, 2023
Rūcamlapa
Laikrakstā

Pēc pirmdienas vētras postījumiem Latvijā 40 tūkstoši mājsaimniecību – uz īsāku vai garāku laiku – palika bez elektroapgādes.

Interesanti, cik daudzi elektromobiļu īpašnieki un ikdienas lietotāji tāpēc palika, kā mēdz teikt latvieši, stāvam pie ratiem? Vienkārši tāpēc, ka viņu tankštellēs nebija tik mūsdienīgās zaļās degvielas... Labi, lai paliek gandrīz vai forsmažora apstākļi, tomēr der ieklausīties, ko par elektromobiļu pavisam tuvu nākotni klāsta uzņēmuma carVertical auto nozares eksperts Mats Buzelis. 

Jaunu iekšdedzes dzinēju automašīnu tirdzniecības aizliegums no 2035. gada ir ārkārtīgi ambiciozs. Jaunu elektroauto reģistrācijas apjomi pieaug, taču Austrumu valstis (tostarp Latvija) te krietni iepaliek Rietumvalstu rādītājiem. Lai arī Eiropas Savienības amatpersonu izvirzītais mērķis ir 10 gadu tālā nākotnē, ir vērts parunāt par problēmām, kurām atbildīgās personas Briselē, šķiet, nepievērš uzmanību.

NE KATRAM IR ŠĀDA IESPĒJA. Pieštepselēt savu elektromobili darba laikā pie strāvas avota un mājas braukt ar pilnu bāku, protams, šķiet elementāri. Taču cik darba vietās Latvijā ir šāda ekskluzīva iespēja? Būsim reāli, tādas zaļās ekstras lielākajā daļā uzņēmumu nebūs arī rīt un parīt, tāpēc – ko darīt tiem elektromobiļu īpašniekiem, kuri savā dzīvē vēl nav nopelnījuši abām lietām – elektromobilim un arī privātmājai, kurā ir savs štepselis un iespēja uzlādēt savu zaļo auto pa to laiku, kamēr saimnieks guļ? Gunta Vīksnas foto


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru