Gods, godiņš un negods

- 28.Maijs, 2020
Viedokļi
Laikrakstā

Nesen televīzijas raidījuma Kārtības rullis diskusijā pētnieciskais žurnālists un publicists Lato Lapsa teica zīmīgus vārdus: «Pēc gada būs skaidrs, kas šobrīd tiek nodarīts, bet neviens par to neatbildēs.»

Pieļauju, ka viņam izrādīsies liela taisnība, taču ir lietas, par kurām jārunā tūlīt un tagad, neatliekot tās uz rītdienu. Vienkārši dažās jomās ierēdņu savārītie mēsli jau smird tā, ka nupat to, nevis Covid-19 dēļ sabiedrībai nāksies staigāt ar respiratoriem ikdienā. Varbūt pat līdz 2030. gadam. 

Īsti par vēlmi noslēpt acīmredzami jau no sākta gala baltiem diegiem šūtu pasākumu – konkursu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai no 2021. līdz 2030. gadam – zem pandēmijas kopējo kreņķu tepiķa nevar pārmest Autotransporta direkcijai. Jo konkurss uz 16 pasažieru pārvadājumu lotēm tika izsludināts jau 2019. gada rudenī, kad neviens vēl neprognozēja pandēmijas ierašanos pasaulē, tostarp Latvijā. Taču šis apstāklis faktiski vēl vairāk palielina konkursa rīkotāju un arī viņu jumtorganizācijas Satiksmes ministrijas atbildību par varītēm ar savas kapitālsabiedrības palīdzību dabūt cauri iepirkumu, kurā izvirzītās prasības potenciālajiem dalībniekiem radīja gan jautājumus pirms konkursa, gan neskaidrības konkursa gaitā un, visbeidzot, īstu sašutuma vētru nozarē izraisīja Autotransporta direkcijas vadītāja Kristiāna Godiņa dikti jau sasteigti pagājušajā piektdienā publiskotie konkursa rezultāti. Izrādās, šoreiz vēlme uzpucēt spalvas apsteigusi hronoloģiski noteikto kārtību, jo valdība pērn jūnijā, izskatot Satiksmes ministrijas informatīvo ziņojumu Par reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta pakalpojumu attīstību 2021.-2030. gadam, uzdevusi (ar protokolētu lēmumu) ministrijai pirms konkursa rezultātu paziņošanas informēt valdību par plānotā iepirkuma ietekmi uz valsts budžetu.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru