Ceļu uzturēšana: ierastas un jaunas lietas

24.Oktobris, 2017
Laikrakstā

Nākamajā pirmdienā pēc iepriekšējā nedēļā iekšēju apstākļu dēļ informācijas aprites ziņā ierobežotās preses konferences ar Latvijas Valsts ceļu vadības piedalīšanos Liesmai bija iespēja uzzināt būtiskāko par ceļu uzturēšanas lietām Vidzemē — Latvijas Autoceļu uzturētāja Valmieras ceļu rajonā. Uzņēmuma vadītājs GUNTIS KARPS ne tikai izstāstīja par aktualitātēm darbos un jaunās tehnikas iegādē, bet arī aizveda uz Jaunvāli, lai darbībā parādītu potenciāli galveno ceļu uzturēšanas rīku — piekabināmo autogreideru ar elektronisko vadību.

CAURTEKA JAU NOMAINĪTA. Smiltenes nodaļas vīri augustā strādāja uz autoceļa Valmiera – Zilaiskalns. Kā uzsver Guntis Karps,  ūdens atvades sistēma ir pamatu pamats normālā zemes ceļa ekspluatācijā. G. Vīksnas foto

Par paveiktoVispirms izrunājām, ko Valmieras ceļu rajona četras — Valmieras, Cēsu, Limbažu un Smiltenes — nodaļas paveikušas vasaras darbu sezonā. Guntis Karps: «Augustā mūsu ceļu rajonā strādāja 173 cilvēki, no tiem Valmierā — 42. Te gan jāņem vērā, ka tur arī sezonas darbu strādnieki. Es neteiktu, ka šis gads būtu apjomu ziņā īpašs salīdzinājumā ar iepriekšējiem, apmēram līdzīgi viss noticis. Šogad esam atgriezušies pie virsmu apstrādes, par to man liels prieks, jo Valmierā mums ceļu rajona ietvaros joprojām trīs komandas — Smiltenē, Limbažos un Valmierā, kas ar virsmu apstrādi nodarbojas. Latvijas Autoceļu uzturētājam pavisam ir astoņas šādas komandas. Protams, visi darbi šeit saistīti ar maģisko vārdu finansējums... Pie labas loģistikas mēs gadā Valmieras ceļu rajonā, strādājot šīm trim brigādēm, varētu atjaunot 300 kilometrus asfaltbetona ceļu virsmas. Iztikas minimums būtu katrai komandai apmēram 50 kilometri sezonā. Korekcijas šogad ieviesa laika apstākļi, dabūjām ķert darba tehnoloģijai atbilstošās dienas. Parasti virsmas apstrādei izdevīgākais laiks ir maija otra puse, jūnijs un jūlijs. Bedrītes mēs sākam remontēt pie plus 5 grādiem, virsmas apstrādei vajadzētu vismaz plus 10 grādus, bet pats labākais laiks ir pie 20 grādiem plusā. Virsmas apstrāde ir diezgan smalka ķīmija, tāpēc arī šo darbu vadītāji mums nemainās jau ilgāku laiku. Šie vīri — Druvis Ansons, Valentīns Petrovskis, Pēteris Knospiņš un Dainis Nīmants — savu lietu zina! Vēl Valmieras ceļu rajons kā apakšuzņēmējs piedalās ceļu un ielu horizontālā marķējuma darbos, šogad esam izveidojuši krāsoto horizontālo marķējumu 41 tūkstoša kvadrātmetru platībā Vidzemē, arī Alūksnes rajonā.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru