Ziloņu iela – tikai gājējiem un velosipēdistiem

26.Septembris, 2019
Valmierietis
Laikrakstā

Patlaban valmieriešiem pazīstamajā pašmāju projektēšanas birojā SIA Ceļu komforts finišam tuvojas Ziloņu ielas būvprojekta izstrāde. Būvprojekta vadītājs ir Edgars Leitis, bet Valmierietim par galveno projektā pastāstīja tā arhitektūras daļas teritorijas sadaļas vadītājs Māris Šmits.

Būvprojekts sadalīts trijās izbūves kārtās, izbūvi sākot no Lāčplēša ielas puses. Pirmajā kārtā jaunizveidotais Teātra laukums tiks vienā līmenī savienots ar Lāčplēša ielu iepretim teātra ēkai. Tiem braucējiem, kuri pārvietosies pa Lāčplēša ielu abos virzienos, nāksies rēķināties ar ātrumvalni 45 metru garā zonā, tur būs ātruma ierobežojums līdz 20 kilometriem stundā. Teātra laukuma segums būs interesantā rakstā bruģēts ar betona bruģakmeņiem, tas atšķirsies no Lāčplēša ielas bruģējuma. Laukuma centrālais objekts būs mākslas darbs – vides objekts Krodera ābele. Teātra laukumā būs pieejams dzeramā ūdens brīvkrāns, tur būs apstādījumu zonas un citi labiekārtojuma elementi. Otrajā kārtā – teritorijā no Teātra laukuma līdz patlaban jau esošajām Bastiona kāpnēm augšup uz Bastiona ielu (poliklīnikas ēku) – paredzēts ierīkot vairākus atpūtas laukumus gar Dzirnavu ezeriņu. Turpat iecerētas arī skatu terases, bērnu laukums un apstādījumu zona. Patlaban šajā gabalā atrodošos lielo pauguru ar aizmūrētu ieeju, vēsturisko sūknētavu, paredzēts nojaukt un aizbērt. Tiks saglabāta vēsturiskā paugura reljefa forma, tajā izveidojot sēdvietas vairākos līmeņos – atpūtai un skaistam skatam. Šajā zonā visi kājceliņi būs veidoti betona bruģītī un sīkšķembu klājumā dažādās krāsās. Trešajā kārtā Ziloņu iela būs bruģēts labiekārtots gājēju un velosipēdistu ceļš, aprīkots ar soliņiem, velosipēdu novietnēm, kā arī labiekārtojuma elementiem.

Māris Šmits uzsvēra vēl dažas lietas: «Projekts rit jau vairāk nekā gadu, tas ir diezgan apjomīgs. Projektā iesaistīti ļoti daudzi būvspeciālisti, sākot ar ainavu arhitektiem, vairākiem inženiertīklu speciālistiem, būvkonstruktoru un visbeidzot ar mums, kas atbild par būvprojekta teritorijas sadaļas izstrādi un būvprojektu Ziloņu iela Valmierā kopumā. Interesanti, ka visā labiekārtojuma teritorijā paredzēts atjaunot un atsevišķās vietās arī pārmūrēt esošo laukakmens mūrējuma atbalsta sienu, kas ir valsts nozīmes aizsargājamais arheoloģiskais piemineklis. Šobrīd tas ir laika zoba krietni vien papostīts, atsevišķās vietās izdrupis, sadrupis, nepilda savas funkcijas un kļuvis pat bīstams. Diennakts tumšajā laikā viss objekts tiks izgaismots ar dekoratīviem apgaismes ķermeņiem – laternām. Kā jau vienmēr, arī šajā projektā paredzēti apakšzemes komunikāciju izbūves darbi: ūdensvads, sadzīves un lietus ūdens kanalizācijas, siltumtrase, elektropārvades kabeļi, elektronisko sakaru tīklu kabeļi... Teritorijā būs arī video novērošana.»

Kad visas te aprakstītās interesantās lietas varētu tikt realizētas? Visticamāk, darbi sāksies jau nākošajā vasaras būvdarbu sezonā, t.i., 2020. gadā.

BRAUKTUVE – BRUĢĪ. Tāda pēc projekta realizācijas izskatīsies Lāčplēša iela teātra priekšā – ar betona bruģakmens klājumā kaltu braucamo daļu apmēram 50 metrus garā posmā, kur, protams, arī kustības ātrums spēkratiem būs ierobežots vien līdz 20 kilometriem stundā. Vizualizācijas no Ziloņu ielas projekta


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru