Vecs portfelis un vecās problēmas

10.Oktobris, 2017
Laikrakstā

Vakar biedrība Latvijas Ceļu būvētājs jau trešo gadu pēc kārtas nogādāja parlamentā un pasniedza Saeimas priekšsēdētājai Inārai Mūrniecei vēsturisku portfeli ar dokumentāciju par valsts autoceļu un tiltu stāvokli.

Šo simbolisko dāvanu — atgādinājumu likumdevējiem komentē biedrības Latvijas Ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs ANDRIS BĒRZIŅŠ:

«Lai gan 2018. gada valsts budžetā ir plānots finansējuma pieaugums ceļu būvei un remontiem, tas joprojām ir pārāk niecīgs un nenodrošinās ceļu sabrukuma apturēšanu. Neveikto darbu deficīts uz valsts un pašvaldību ceļiem kopā ir sasniedzis 9,8 miljardus eiro un šīs Saeimas darbības laikā palielinājies par 2,9 miljardiem eiro. Ceļu būves nozare ir pirmā un vienīgā Latvijā, kura visu septiņiem gadiem paredzēto Eiropas naudu būs apguvusi jau 2018. gadā. Ja nekas nemainīsies, 2019. un 2020. finanšu gadā līdzekļi ceļu remontiem samazināsies četrkārt.»

Portfelī uz Saeimu tika nogādāti saraksti ar rezumējumu par to, kā Saeimas valdošās koalīcijas deputātiem veicies ar atbalstu ceļiem un tiltiem, par kuriem pirms gada biedrība Latvijas Ceļu būvētājs lūdza viņus uzņemties krustvecāku pienākumus, vēstules Saeimas priekšsēdētājai un koalīcijas frakciju vadītājiem ar priekšlikumiem situācijas ceļu būves nozarē uzlabošanai, kā arī materiāli, kas skaidro situāciju.

Interesanta laikmeta relikvija ir arī pats uzņēmumā Somdaris izgatavotais portfelis. Latvijas Ceļu būvētāja sagatavotās informācijas nesējs nācis pasaulē pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados — laikā, kad liela daļa sabrukuma stāvoklī nonākušo valsts autoceļu un tiltu tika remontēti pēdējo reizi.

VARBŪT JĀMEKLĒ KRUSTVECĀKI SAEIMĀ? Izcilu bezpalīdzību Valmieras pievārtē demonstrē perfekti atbildības jomās strukturētais uzņēmums Latvijas Valsts ceļi — tūlīt gada jubileju varēs svinēt SIA Tilts pērnajā rudenī iesāktajam un pamestajam objektam, kurā paredzēta gan gājēju un velobraucēju celiņa ierīkošana, gan apgaismojuma laternu uzstādīšana. Ja «viens no vadošajiem Baltijas uzņēmumiem, kas specializējies tiltu, viaduktu, tuneļu un citu inženierbūvju projektēšanā, būvniecībā un rekonstruēšanā», kaut kādu iemeslu dēļ atsakās turpināt šādu nelielu apakšuzņēmēja darbiņu lielā ceļu rekonstrukcijas projektā, tad veselas būvniecības sezonas laikā pasūtītājs jau nu varēja sameklēt kādu alternatīvu...

Komentāri
Pievienot komentāru