Vai būs nauda un sliedes?

5.Oktobris, 2017
Viedokļi
Laikrakstā

Latvijas un Lietuvas kašķim par dzelzceļa sliežu demontāžu apmēram 20 kilometru garā posmā Mažeiķi – Latvijas robeža 2008. gadā bija pavisam konkrēts ekonomiskas dabas iemesls. Lietuva vienpersoniski izlēma nepieļaut, lai jaunais Mažeiķu naftas pārstrādes uzņēmums poļu koncerns Orlen izmantotu saviem pārvadājumiem dzelzceļa līniju uz Rīgas ostu. Sliedes uzņēmums Lietuvos geležinkeliai posmā Mažeiķi – Reņģe izcēla ārā, un poļiem naftas kupčiem nekas cits neatlika, kā pāradresēt savas kravas uz Lietuvas ostu Klaipēdu. Protams, jaunā trase bija garāka, taču šo neērtību leiši Orlen kompensēja ar dikti jau garšīgiem dzelzceļa pārvadājumu tarifiem...

Kaimiņi izdarīja neglīti, faktiski nobloķēja Latvijas kravu plūsmu. Tāpēc, ka vispirms domāja par savas valsts interesēm, savas valsts budžeta pildīšanu. Gan Latvija, gan Lietuva taču vienā Eiropas Savienībā, kur svēta lieta ir brīva preču un pakalpojumu apmaiņa starp dalībvalstīm, kur pilnīgs tabu ir kaut kāda diskriminācija vai protekcionisms šajā jomā! Tomēr leišiem savs krekls — bizness caur Klaipēdas ostu — izrādījās tuvāks, kaut arī šāda rīcība acīmredzami bija pretrunā ES pamatprincipiem. Latvijas puse šajā konfliktsituācijā krupi norija bez lielas klepošanas, kaut arī šāda kaimiņu protekcionisma rezultātā mūsu valsts tranzīta nozarei radās un joprojām rodas zaudējumi. Tai pašā laikā Latvijas valdība pēdējos gados krietni vien palīdzējusi Lietuvas biznesam, tostarp arī tranzīta uzņēmējiem, ar apskaužamu skubu metoties izmantot Klaipēdas ostā izveidotā peldošā sašķidrinātās gāzes termināļa pakalpojumus.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru