Traucē gadalaiks un naudas trūkums

9.Janvāris, 2018
Laikrakstā

Arī pēc gadumijas ziema nenāk un nenāk iekšā Latvijas plašumos, temperatūra vairāk turas plusos, nokrišņi līdz zemei lielākoties nonāk lietus veidā ar visām no tā izrietošajām sekām. Visā valsts teritorijā jaunā gada janvāra pirmajā nedēļā (un daudzviet valstī jau iepriekš — pērnā gada decembrī) uz grants seguma autoceļiem nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ bija iestājies šķīdonis. Piedevām vēl ilgstošu lietavu dēļ daudzās ūdenstilpēs šobrīd ir paaugstināts ūdens līmenis, kā rezultātā applūst lauki, kā arī plūdu dēļ slēgti jau vairāki valsts autoceļu posmi.

Pagājušajā piektdienā Satiksmes ministrijā satiksmes ministrs Uldis Augulis sasauca operatīvo sanāksmi par situāciju valsts autoceļu tīklā. Uz to bija uzaicināti Valsts akciju sabiedrības Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, Valsts akciju sabiedrības Latvijas autoceļu uzturētājs valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors un Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristians Godiņš, katrs no viņiem informēja nozares ministru par situāciju attiecīgajā jomā. Piemēram, pasažieru pārvadājumos līdz piektdienai bija veiktas korekcijas astoņos maršrutos.

Tajā pašā dienā paziņojumu medijiem izplatīja biedrība Latvijas Ceļu būvētājs, uzsverot, ka situācija šobrīd uz Latvijas ceļiem — tās ir valdības politikas sekas: «Katastrofālā situācija, kas pašlaik ir izveidojusies uz Latvijas ceļiem, ir sekas politikai, kas kopš 2004. gada, kad tika likvidēts Autoceļu fonds, ir īstenota transporta nozarē. Nauda, kuru nodokļos un nodevās samaksāja ceļu lietotāji, ir izlietota nezināmām vajadzībām, bet ne ceļu remontiem.

Rezultātā uz brūkošajiem grants ceļiem 169 vietās, 1300 kilometros ir noteikti kustības ierobežojumi, kas no saimnieciskās darbības izslēdz virkni pašvaldību, uzņēmēju un lauku rajonu iedzīvotāju.

BAĻĶI PAGAIDĪTU, LĪGUMS — NE. Ziemas periodā cirsmā nozāģētie baļķi savu kvalitāti — atšķirībā no vasaras mežizstrādes sezonas — izvešanas kavēšanās dēļ nezaudē, tomēr šos kokmateriālus  gaida gan gaterī, gan nākamajās zāģmateriālu piegādes vietās.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru