Riepu maiņa uzņem apgriezienus

12.Aprīlis, 2018
Pilsētās un novados
Laikrakstā

Izskatās, ka beidzot ziema plāno atkāpties pilnīgi un galīgi, tāpēc automašīnu īpašnieki var posties uz riepu maiņu, nebaidoties, ka nākamajā rītā viņus ar vasarenēm varētu pārsteigt apledojusi ielas vai ceļa brauktuve. Kā sokas riepu meistariem, Liesma otrdien palūkoja mūspusē  nopietnākajā riepu ekspertu vietā — uzņēmumā AK-12, kas tepat Valmieras pievārtē blakus Inčukalna šosejai Kocēnu pagasta Brandeļos.

Riepu meistariem AK-12 vieglo automašīnu servisa riepu maiņas boksā darba pilnas rokas, tāpēc par šī pavasara īpatnībām stāsta uzņēmuma zinīgākais puisis par vieglo automašīnu riepām — pārdevējs konsultants MĀRTIŅŠ AUNS-TOMSONS, arī viņš taču diendienā netieši iesaistīts visos riepu maiņas procesos blakus esošajā servisa hallē:

«Līdz pirmdienas rīta desmitiem pusvienpadsmitiem viss likās forši — spīd saule, čivina putni... Un tad sākās! Visiem kolēģiem, arī man, vienlaikus sāka zvanīt telefoni: redz, ārā spīd saulīte, kāpēc nesamainīt riepas? Jo tā ir pirmā lieta, ko autobraucēji dara, kad pavasarī kļūst silts laiks. Reāli mēs zvanus par riepu maiņu uzņēmumā pieņemam kādi četri vai pieci cilvēki, kaut principā tas būtu jādara tikai diviem trijiem. Bet arī mums, riepu pārdevējiem, taču pie reizes pajautā, kad var samainīt riepas... Tā nu mums vakar sāka telefoni zvanīt reizē visiem pēc kārtas, un cilvēki bija patiešām izbrīnījušies, ka ātrāk tiešām nevar tikt pie riepu maiņas. Jebkurā gadījumā pavasarī, mainot ziemas riepas uz vasaras, situācija tomēr ir labāka, jo, ziemai sākoties, kad vasaras riepas pret ziemenēm jāmaina, bieži vien cilvēks patiešām nevar gaidīt, jo sniegs un ledus jau ir klāt! Tagad ir mierīgāk — nu, nenotiks taču nekas briesmīgs, ja cilvēks kādu dienu vai pat vairākas ilgāk pabrauks ar ziemas riepām. Vai riepas nodils vairāk? Nu, nē taču! Taču tā pirmā saule un siltumiņš šo procesu iekustina...

IR KO SKRŪVĒT! AK-12 smago automašīnu servisa riepu meistars Ivans Batjala rūpīgi ar roku pievelk uzgriezni katrai no lieljaudas sedlu vilcēja Scania riteņa 10 skrūvēm. Pēc tam visu līdz galam pieskrūvēs ar elektrisko uzgriežņu pistoli. Darbs atbildīgs, jo lielais auto ar desmitiem tonnu svaru pa šoseju ripo ne pa jokam!


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru