Pret ņipru ziemu – moderna tehnika

11.Janvāris, 2019
Pilsētās un novados
Laikrakstā

Nu jau pāris nedēļas ziema ar sniegu neskopojas, arī nākamajā nedēļā Latvijā sola pamatīgu snigšanu, tāpēc īstais laiks Liesmai palūkot, kā sokas lielceļu uzturētājiem. Trešdienas pēcpusdienu Vidzemes lielākajā daļā skaidroja zinīgākais vīrs par šīm lietām – VAS Latvijas autoceļu uzturētājs Valmieras ceļu rajona priekšnieks GUNTIS KARPS:

«Šī ziema salīdzinājumā jau šobrīd pret iepriekšējām vērtējama kā ņiprāka. Tieši mēs, valmierieši, pirmie visā Latvijā uzsākām ziemas sezonas darbus – pirmo kaisīšanu veicām jau pērnā gada 24. oktobrī, kad uz ceļiem bija konstatēts apledojums. Tad atkal nāca siltais periods, un darbus atsākām 20. novembrī ar klasisko, mums pierasto ziemu. Piemēram, no decembra 31 dienas esam strādājuši 29. Līdz ar to varam vērtēt, ka ziema ir pietiekami jaudīga.

Uz visām četrām Valmieras ceļu rajona nodaļām (Valmierā, Cēsīs, Limbažos un Smiltenē) – joprojām ar saviem 172 darbiniekiem esam viens no lielākajiem rajoniem visā Latvijas autoceļu uzturētājā – ziemas darbos norīkotas 27 ceļu tīrāmās - kaisāmās mašīnas, 28 greideri, 16 ekskavatori - iekrāvēji, 11 traktori un 2 buldozeri. Kopējais sāls apjoms, kas mums noliktavā tiek nu jau pa otram lāgam atjaunots, ir ap 8 tūkstošiem tonnu. Ziemas dežūras no 1. novembra 24 stundu režīmā notiek visās vietās – Valmierā, Cēsīs, Limbažos, Salacgrīvā, Alojā, Mazsalacā, Rūjienā, Valkā, Smiltenē, kā arī Dzērbenes iecirknis pieskata Piebalgas galu.

JAUNĀ TEHNIKA DARBĀ. Jaunais MAN auto darbā uz Valmieras – Smiltenes šosejas. Atkarībā no nepieciešamības šīs automašīnas vadītājs priekšējai lāpstai var izvēlēties gumijas vai metāla nazi. Kā jau ierasts šādām mašīnām, arī MAN aprīkots ar sānu lāpstu, savukārt Epoke kaisītāja, kuram 8 kubikmetru ietilpība, īpatnība tā, ka šim jaunā tipa kaisītājam ir arī irdinātājs, kas uzirdina bunkurā esošo sāli. Šim auto ir tādas līdz tam nebijušas ekstras kā apsildāms priekšējais stikls, sensors, kas vadītājam palīdz kontrolēt auto atrašanos ceļa joslās, kā arī īpašs borta dators, kas spēj ne tikai izkalkulēt automašīnai nepieciešamo apkopju režīmu, bet arī konkrētā laika periodā izvērtē automašīnas vadītāja darbības pēc 10 ballu sistēmas. Foto no Valmieras ceļu rajona vakardienas arhīva


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru