19. Jūnijs, 2019
Vārda dienu svin: Nils, Viktors

Plenērā skolēni iemūžina vietas Valmierā un apkārtnē

Reģistrēties, lai varētu balsot
 

Pagājušajā nedēļā Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolas (VDMV) skolēni mācību gada noslēgumā devās ārpus skolas telpām, lai gleznotu brīvā dabā.

Plenērā skolēni iemūžina vietas Valmierā un apkārtnē

Skolēni kopā ar pedagogiem vairākas dienas pavadīja brīvā dabā, lai uzlabotu savas prasmes gleznošanā, zīmēšanā un skicēšanā, izmantojot dažādus  rīkus – otas, zīmuļus, flomāsterus, pasteļkrītiņus. «Tas ir mācību procesa noslēgums, kad rīkojam  plenēru brīvā dabā,» skaidro VDMV pedagoģe Ilze Ērgle-Vanaga. Šogad audzēkņi bija Caurumkrogā, Valmiermuižas stallī un Valmieras tirgus laukumā, savukārt noslēgums bija skolā, kur notika skate, tika izliktas pēdējās atzīmes un izsniegtas liecības, lai skolēni pēcāk varētu atpūsties un izbaudīt  vasaras brīvlaiku.

«VDMV audzēkņiem ir ļoti svarīgi iziet dabā, ārpus ierastajām telpām, jo klases iekštelpās ir mākslīgais apgaismojums. Svarīgi ir paskatīties ainavu ārā, uz gaismām un ēnām, visiem zaļajiem augiem,» stāsta Ilze Ērgle-Vanaga. Plenēra laikā skolēni radīja vairākus darbus, apvienojot dažādas tehnikas. Viņi skicēja ar parasto zīmuli, kā arī pamata ieklāšanai izmantoja akvareļu krāsas, savukārt detaļas un akcentus izzīmēja ar pasteļu krītiņu vai zīmuļu palīdzību.

Plenēra laikā audzēkņiem ir jābūt gana veikliem, jo saule pārvietojas un ēna vairs nav tur, kur bija dienas sākumā, tā rodas pieredze par darba plānošanu, laukuma aizpildīšanu, kompozīcijas veidošanu.

APBRUŅOJUŠIES ar pacietību un ūdeni, VDMV 4. klases skolēni plenēra laikā iemūžināja tirgus apkārtni, kopā ar viņiem pedagoģe Ilze Ērgle-Vanaga. Ārijas Romanovskas foto

Datums, kurā numurā raksts publicēts avīzē:
12. Jūnijs, 2019

Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv.

"Liesma" sociālajos tīklos

twitterfacebookfacebook

Ziņu arhīvs

 
 
P O T C P S S
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 

Partneri