Par karstiem krustojumiem Valmierā

18.Oktobris, 2017
Pilsētās un novados
Laikrakstā

Kā jau tika solīts, Rūcamlapā, kas šodien un varbūt vēl kādu laika sprīdi pie lasītājiem nāks trešdienā, tā plašāk izskatīsim nosacīti jauno braukšanas kārtību Valmieras karstākajā krustojumā — pilsētas centra rotācijas aplī. Par to, kas un kāpēc tieši tā palicis pāri no iecerētā turbo apļa, kā arī par vēl pāris karstām braucēju un gājēju mijiedarbības vietām pilsētā skaidro Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Valmieras nodaļas priekšnieks un Valmieras domes Satiksmes drošības komisijas vadītājs VALDIS STIĢIS.

Ķeramies uzreiz vērsim pie ragiem — kā tad īsti pareizi tagad jāizbrauc Valmieras centra aplis?

Varbūt tomēr sāksim ar atkāpi. Šis, kas patlaban tur realizēts, ir tāds pusceļš no mūsu lielajiem plāniem.

Kāpēc nerealizējās viss plāns?

Tāpēc, ka mēs veicām aptauju, un ne visi bija sajūsmā par mūsu iecerēto grandiozo turbo apli, kad mēs uzreiz braucam netraucēti pirmajā joslā, pēc tam braucam pa otro. Izrādās, tas aplis mums ir nedaudz par mazu, lai pēc tam braucēji varētu joslām pamainīties. Tur varētu būt problēmas, uz to mums norādīja arī Pauls Timrots no TV raidījuma Zebra. Vienkārši būtu ļoti labi, ja izbrauktuvei no Valmieras centra apļa Rīgas virzienā uz krustojumu ar Kārļa Baumaņa ielu būtu divas joslas. Līdz ar to mēs šo kustību tur varētu organizēt divās joslās. Acumirklī mums tādas iespējas nav, kaut gan par to ir domāts. Jo par otro joslu Rīgas ielas posmā no centra apļa līdz Kārļa Baumaņa ielai mēs domājam jau ilgi. Mums  nerealizējās josla ar labo pagriezienu, kas varētu atvieglot kustību krustojumā ar luksoforu pa labi uz Kārļa Baumaņa ielu. Tādi plāni Valmierā ir sen, taču šajā posmā ir problēmas...

Piemēram, nams Rīgas un Kārļa Baumaņa ielas krustojumā, braucot no centra labajā pusē, atrodas ļoti tuvu brauktuvei...

Arī daudz apakšzemes komunikāciju. Nu, mums īsti neizdevās savu plānu — labā pagrieziena joslu — realizēt, tagad esam izdomājuši vēl plašāk, kad jau no apļa izbrauktuves varētu būt otra josla. Tāpēc doma par turbo apli Valmieras centrā nav atmesta, uzklausījām ekspertu spriedumus, uzklausījām arī tautas balsi. Uz jautājumu — vai jūs apmierina centra apļa izbraukšanas jaunā shēma? — 39 aptaujas dalībnieki teikuši JĀ, 61 ir teicis NĒ, vēl 43 pagaidām nogaida ar savu verdiktu. Manuprāt, šī brīža situācija, kad ar pārtrauktu marķējuma līniju nodalītas abas joslas, tā kā nedaudz disciplinē transporta līdzekļu vadītājus. Piemēram, lai braucējs no Rīgas puses pa taisno nebrauktu uz Valmieras domi, lai tiem, kas tā raduši darīt, norādītu, ka īsti labi viņi nerīkojas... Varbūt arī mēģināsim satiksmes dalībniekus pieradināt, ka aplī tomēr ir divas joslas, tāpēc brīdī, kad joslu maini, esi īpaši uzmanīgs!

AR MAKSIMĀLU UZMANĪBU. Hondas (no labās) vadītājs pilnīgi noteikti Valmieras centra aplī no Pārgaujas puses iebraucis pa kreiso joslu, nu viņam vajadzēs būt maksimāli uzmanīgam, lai tiktu apļa ārējā joslā, kur jau vismaz diviem braucējam būs priekšroka. Ja Rīgas virzienā no apļa būtu divas joslas, hondas stūrētājam šis manevrs izdotos bez kādiem traucēkļiem, toties tagad jātur acis vaļā, jo ne katrs no satiksmes plūsmas dalībniekiem šodien jau gatavs pieklājīgam rāvējslēdzējam.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru