Par braukšanu sniegā un ne tikai

17.Janvāris, 2019
Pilsētās un novados
Laikrakstā

2019. gads atnācis ar sen neredzētu sniega daudzumu. Latvijā dažādās vietās baltās segas biezums ir dažāds, taču tajās vietās, kur sniegs pasnidzis tā nopietnāk, var redzēt, cik šai stihijai gatavi vai negatavi ir ceļu un ielu uzturētāji. Starp citām vietām ar jau recidīvu bezpalīdzību piesnigušo ielu attīrīšanā izceļas galvaspilsēta... Tiem, kuriem pēdējās dienās – par nelaimi pašiem, automašīnām un todien Rīgā darāmajiem darbiem – no provinces sanācis apciemot mūsu valsts galveno pilsētu, atmiņas par šiem klejojumiem sniegā un korķiem visos aktīvākajos maršrutos ir visai bēdīgas, arī viņu komentāri par galvaspilsētas pašvaldības ielu uzturēšanas dienesta darbu ziemas režīmā nav iekļaujami normatīvajā leksikā. Šajos iespaidos bieži tiek pieminēta Rīgas mēra Nila Ušakova pasaulē laidēja, un vispār galvaspilsētas ielu tīrītāju darbs vērtēts apmēram tā, kā to pēdējā Latvijas – Igaunijas basketbola līgas mačā Jūrmalā saviem basketbolistiem klāstīja mājinieku galvenais treneris Mārtiņš Gulbis. Tad nu lūgsim Dieviņu, lai tas ne tikai Krišjānim Kariņam ļauj ātrāk sastiķēt jaunu valdību, bet arī lai nesūta mums tādus sniegputeņus, kādi šobrīd plosās Vakareiropā! Citādi mēs visi vienkārši iesnigsim...

Šodien Rūcamlapa atgriežas pagājušajā piektdienā, kad Dīvaliņa ielas stāvlaukumā tika dzirdētas daudzas vērtīgas atziņas par braukšanu automašīnā. Gan par specifiskām ziemas lietām, gan par vienkārši drošu un satiksmes situācijas vislabāk uztverošu šofera sēdpozīciju pie stūres. Nekas, ja kādam tas viss jau labi pazīstams – atkārtošana ir zināšanu māte!

Bremžu pedālim nesāp!

Ja automašīna aprīkota ar ABS, tad, nospiežot bremzi, mašīna stājas. Lai nav tā, kā tas parasti izplatīts pie sievietēm, ja bremzes pedālis sāk vibrēt, tad viņām šķiet kaut kas nepareizi vai kaut kas sabojājies. Tā noteikti nav! Atcerieties – jo stiprāk spiedīsiet bremzes pedāli, jo auto efektīvāk bremzēsies! Bremžu pedālim nesāp, tāpēc nevajag baidīties to salauzt.

Riepa – tā ir dzīvība!

Izvēloties ziemas riepas, jo tās ir jaunākas, jo labākas. Jo riepa vecāka, jo tā ir cietāka un vairs nestrādā tā, kā tai būtu jāstrādā. Protams, mūsu iespējas ir dažādas, taču, ja automašīna jāaprīko ar ziemas riepām, tad – jo tās jaunākas un kvalitatīvākas, jo labāk. Bieži rodas jautājums – izvēlēties radžotas riepas vai bez radzēm? Tas pašam jāizvērtē – pa kādiem ceļiem nākas braukt. Ja tā ir pilsēta, tad, visticamāk, radžotas riepas nevajadzētu, ja tā ir teritorija ārpus pilsētas, kur varbūt ceļi netiek tik labi uzkopti, tad ieteikums būtu radžotas riepas, jo lielāka iespējamība trāpīt uz ledus, kur slīdamība būs lielāka.

POZĪCIJA 3 un 9! Ja stūres ratu nosacīti var uzskatīt par pulksteņa ciparnīcu, tad pareizā pozīcija, kādā abām rokām jāatrodas uz stūres, ir šāda: kreisā roka uz deviņiem, bet labā – uz trijiem. Ārijas Romanovskas foto


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru