Noslēpumainais hibrīds

28.Jūnijs, 2018
Laikrakstā

Principā jau nevienam nevar aizliegt dzīvot zaļi. Vienam tā patiešām ir dzīves filozofija, vēl citam — vēlme pazīmēties ar savu dārgo, taču ekoloģisko dzīvesstilu. Protams, izņēmums nav arī motorizētie transporta līdzekļi. Pagaidām gan neesmu dzirdējis nevienu gadījumu, kad cilvēks, kuram mēnešalga uz papīra strikti turas trijos ciparos, būtu fanātiski krājis naudu — liekot centu pie centa — elektromobiļa iegādei. Šo prieku var atļauties valsts iestādes, bagātākas pašvaldības un limitēts skaits labi situētu privātpersonu, kas sev un saviem mīļajiem var atļauties dārgas rotaļlietas... Arī ātrās elektriskās uzlādes staciju Latvijā pagaidām tikai tik daudz, lai minimālās elektromobilistu vajadzības nodrošinātu. Tāpēc līdz Latvijas auto parka vispārējai elektrifikācijai vēl ilgum ilgi gadi gaidāmi!

Taču mazītiņu solīti zaļās braukšanas virzienā nupat tomēr speram. Cik nu tas būs ekoloģiskāk par parasto — dīzeļa vai benzīna dzinēja — dūmotāju, grūti pateikt, taču kaut kas elektrisks jau šajos spēkratos ir, pie tam braucējam nav jālauza galva, kur viņš pa ceļam varēs atrast elektriskās uzlādes tankštelli, kurā savu zirdziņu maksimāli ātri uzlādēt tālākajam braucienam, iespējams, tikai pārdesmit kilometru garumā. Šādu problēmu nav hibrīdam — automobilim, kas no ierastā spēkrata ar iekšdedzes dzinēju atšķiras ar to, ka tam bez benzīna dvēselītes ir arī elektromotors. Hibrīda vilcējspēka akumulators ir augstsprieguma, kas auto bremzēšanas vai lādēšanas laikā savāc radīto elektroenerģiju un auto paātrināšanās laikā ar to baro vilcējspēka dzinēju. Parasti vislielākais degvielas tēriņš sanāk, spēkratam strauji paātrinoties, tad nu hibrīda risinājums degvielas tēriņu šajā brīdī sola samazināt pat uz pusi.

HIBRĪDS — KROSOVERS. Šāds izskatās korejiešu autoražotāja KIA hibrīds Niro. Foto no CarandDriver.com


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru