18. Jūlijs, 2019
Vārda dienu svin: Rozālija, Roze

Nenoslīkt informācijas pārpilnībā

Reģistrēties, lai varētu balsot
 

Mūsdienās dzīvojam laikmetā, kad ir viegli piekļūt daudzveidīgai un lielapjoma informācijai, bet tas rada arī jaunus izaicinājumus – kritiski izvērtēt pieejamo un kā verificēt jeb pārbaudīt apgalvoto.

Nenoslīkt informācijas pārpilnībā

Vidzemes reģionālo mediju pārstāvji pulcējās Limbažos seminārā, ko atbalstīja ASV vēstniecība Latvijā un organizēja Latvijas Žurnālistu asociācija. Viens no tematiem, kam žurnālisti pieskārās, bija medijpratība un tās prasmju trūkuma sekas. Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc par to aizvien vairāk tiek runāts un diskutēts, ir – kā šīs iemaņas attīstīt katram mediju lietotājam jebkurā vecumā. Mediju eksperte Evita Puriņa, kura veido ziņu portāla «Lsm.lv» sadaļu «Melu detektors», dalījās pieredzē, cik melu/sagrozītu faktu/nepareizi interpretētu datu tiek atklāts dažādās publikācijās un dažādu personu izteikumos.

Būtiski par to ir runāt, jo 2017. gadā Kultūras ministrijas veiktais pētījums liecina, ka puse Latvijas iedzīvotāju uzskata: ja kādu informāciju publicē mediji, tad tā ir patiesa. Tāpat 54% jauniešu (15 – 24 gados) tic sociālajos medijos atrodamajai informācijai un 40% jauniešu  dalās ar informāciju internetā, to nepārbaudot. Patlaban lielākais izaicinājums, ka bērni un jaunieši internetu uztver kā izklaidi, ir maza izpratne par notikumiem valstī un mediju lomu vispār, ko var apzināti ļaunprātīgi izmantot.

MEDIJPRATĪBA ir būtiska prasme, kas jāapgūst jebkurā vecumā. Tas arī būs viens no jaunā izglītības satura uzdevumiem – izaicināt šajā jautājumā izglītoties vidusskolēnus, kas internetu vairāk uzskata par izklaidi. Anetes Lūsiņas foto

Datums, kurā numurā raksts publicēts avīzē:
3. Maijs, 2019

Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv.

"Liesma" sociālajos tīklos

twitterfacebookfacebook

Ziņu arhīvs

 
 
P O T C P S S
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 

Partneri