Latvijas Gada auto 2018 lielo testu dienas Lilastē

7.Novembris, 2017
Laikrakstā

Pagājušās nedēļas nogale Rūcamlapai pagāja komandējumā — no piektdienas līdz svētdienai pašā Rīgas – Tallinas šosejas malā un Lilastes ezera krastā bija konkursa Latvijas Gada auto 2018 ikgadējās lielās izšķirošo testa braucienu reizes galvenā bāze hotelī, kuru kādreiz sauca par Medzābakiem, bet tagad modīgi par Porto Resort. Viss pārējais tur pa vecam — latviskā stilā celta guļbaļķu un laukakmeņu galvenā ēka ar niedru jumtu, izīrējami koka namiņi ezermalā.

Vasaras sezonā, iespējams, te kādu brīvu mitekli dabūt neiespējami, toties novembra sākumā viss laipni pakārtots viesu — Latvijas Gada auto 2018 žūrijas un 20 konkursam pieteikto auto ērtībām. Tieši no pagalma izbraukšana uz lielās starptautiskās šosejas, kārtības labad turpat aiz stūra arī dienu un nakti acīgs fotoradars, kas potenciālos skrējējus tomēr biklākus dara. Neba jau uz šosejas katra auto niķus un stiķus var atrast, tāpēc ideāli, ka apmēram kilometra attālumā no asfalta var trāpīt pamatīgā trepē jau Ādažu militārā poligona pieejās, bet vēl tālāk priežu mežā var atrast kādreiz — šķiet, treknajos gados — šķembām nobruģētas ielas, kurām blakus pat elektrības sadales kārbas jau sarindotas potenciālajam privātmāju kvartālam. Tiesa, Grunduļu ielā un Lielvārnu ielā pagaidām priežu galotnēs vien vējš svilpo, taču te, meža klusumā, ir ideāla vieta gan automašīnas fotosesijai, gan pamatīgai vizuālai spēkrata apskatei. Te, piemēram, atklājas, ka ārēji šarmantai francūzietei zem motora pārsega paskats apmēram kā pagājušajā gadsimtā Ļihačova autorūpnīcā ražotam krievu pašizgāzējam, savukārt Škodas stūrētājs, pat ārā no auto kāpjot, var uz zemes izlasīt, ar kādas markas auto viņš tikko braucis... Pabraucot no Porto Resort dažus kilometrus Rīgas virzienā, jau varēja nokļūt labi pazīstamajās smilšu kāpās, lai tā pamatīgi izmēģinātu, ko spēj konkursam pieteiktie pilnpiedziņas auto un arī viens otrs tikai ar velkošo priekšu.

ČEHU VAI AMERIKĀNI? Latvijas auto žurnālistikas šobrīd populārākais runasvīrs Normunds Avotiņš iestudē sižetu kārtējai TV pārraidei, piestājis starp jauno čehu ražotāja Škoda parketa džipu (šoreiz gan tikai priekšpiedziņas versijā) Karoq un leģendārā amerikāņu zīmola Jeep jauno modeli Kompas. Konkrētā gadījumā Jeep bija par apmēram 5 tūkstošiem dārgāks, taču vienīgais starp testa dalībniekiem ar pārslēdzamu 4x4 skarbuma režīmu.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru