Ko īsti vēlas Konkurences padome?

26.Jūlijs, 2018
Laikrakstā

Sākšu ar citātu: «Konkurences padomi pārsteidz, ka Latvijā, kur vairāk nekā 25 gadus darbojas brīvā tirgus ekonomika, ir akceptējams Ceļu satiksmes drošības direkcijas monopolstāvoklis un konkurences ierobežošana, tās četrām kapitālsabiedrībām nosakot ekskluzīvas darbības teritorijas un automātisku līgumu pagarināšanu, kas var būt par pamatu Eiropas Savienības konkurences tiesību pārkāpuma konstatēšanai.»

Ierasts, ka Latvijā Konkurences padome darbojas pragmatiski un konstruktīvi, pieskatot un koriģējot tās lietas valstī, kurās pārmaiņas ir loģiski nepieciešamas. To īsti nevar teikt par pēdējā laika Konkurences padomes aktivitātēm tehnisko apskašu jomā. Laikam tāpēc izpaliek masveida pateicības demonstrācijas no ilgstoši — veselu ceturtdaļgadsimtu — it kā apdalīto auto īpašnieku puses. Savs viedoklis šajā sakarībā arī Rūcamlapai, tieši tāpēc esošo un kopumā ļoti labi darbojošos tehnisko apskašu sistēmu skaidro nevis teorētiķi no Konkurences padomes, bet praktiķis — Ceļu satiksmes drošības direkcijas Valmieras nodaļas priekšnieks VALDIS STIĢIS.

Atsaukties uz milzīgu pieredzi autoservisu izmantošanā tehnisko apskašu veikšanai Konkurences padomei īsti nav iemesla, jo tehniskās apskates privātos servisos praktizē tikai Holandē. Varbūt šis nav gluži tas piemērs, kuram vajadzētu sekot?

Arī salīdzināt mūsu pirktspēju un algas, teiksim, ar zviedriem laikam nebūs īsti vietā. Pakalpojums tāpēc nemaksā lētāk! Tam ir diezgan nopietna pašizmaksa. Tas miljons eiro Valmieras Scantest tehniskās apskates stacijā ir jāieliek, tas tur ir, arī cilvēkiem algas ir jāmaksā. Vai tā ir Latvija, vai tā ir Zviedrija — tik tā lieta maksā, mazāk nevar būt. Un pēc visa izmaksu salīdzinājuma Latvijai šis pakalpojums ir ceturtais lētākais Eiropā.

Te uzreiz jādomā par to, kāda līmeņa jaunu aprīkojumu vajadzēs papildus klāt tajos servisos, kuri pretendēs uz tehnisko apskašu veikšanu. Kaut vai tā sauktais kratītājs — bez tā taču nevar iztikt, lai kvalitatīvi pārbaudītu visu auto balstiekārtu un ritošās sistēmas mezglus!

Te Latvijā esošās sistēmas kritizētāji kaut ko jauc. Igaunijā esot tehniskās apskates servisos... Nē, tās ir privātās tehniskās apskates stacijas! Tas nav serviss. Un šīs funkcijas salikt kopā — vai tas vispār ir pareizi? Mēs remontējam šo mašīnu un paši novērtējam, kā tad esam saremontējuši, un dodam pielaidi satiksmei... Tas īsti kopā neiet.

VAJAG VĒL VIENU — BŪS! Jā, Valmierā Scantest tehniskās apskates stacijā ar tikai vienu vieglo automobiļu apskates līniju, lai cik tā raiti darbotos, ir par maz. Arī vakar priekšpusdienā uz skati rindā gaidīja pārdesmit vieglo automobiļu. Tieši tāpēc jau gatavs projekts, lai kreisajā pusē esošajai līnijai piebūvētu vēl otru. Tik vien atlicis, kā naudu būvdarbiem sagaidīt...


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru