13. Novembris, 2018
Vārda dienu svin: Jevgēņija, Jevgēņijs, Eižens

Kliedējam neskaidrības par uzturu

Reģistrēties, lai varētu balsot
 

ULDIS SPROĢIS dalījās ar ieteikumiem un zināšanām par ēšanu, vielmaiņu un kalorijām. Viņš jau ilgus gadus ir fizioterapeits, pašlaik studē uzturzinātni. Vidzemes Olimpiskā centra Atvērto durvju dienā interesenti varēja apmeklēt treniņus un piedalīties viņa vadītajās lekcijās.

Kliedējam neskaidrības par uzturu

Sasēdušies uz vingrošanas paklājiņiem vai bumbām, apmeklētāji klausījās Ulda Sproģa stāstītajā un uzdeva sev neskaidros jautājumus. Lektors dalījās ar iegūtajām atziņām gan no studijām, gan no savas pieredzes. Ēdiens ir jāuzņem ikvienam, lai nodrošinātu dzīvībai svarīgos procesus, lai arī cik mazaktīvs ir dzīvesveids. Aprēķināts, ka vīriešiem ikdienā ir jāuzņem ap 1700, bet sievietēm — ap 1400 kilokaloriju. Ja ikdiena nav ļoti aktīva, tad ieteicamais kaloriju skaits ir jāreizina ar 1,2 vielmaiņas ātrumu, savukārt, ja ikdienu papildina fiziskās aktivitātes (mēreni treniņi), tad koeficients palielinās — 1,4, bet profesionāliem sportistiem tā ir jau divreiz ātrāka intensīvo treniņu dēļ.

Uldis uzsver, ka ikdienā uzņemtajam uzturam ir jābūt pietiekami dažādam, lai organisms uzņemtu visas vajadzīgās vielas. Ja ikdienā tiek iztērētas uzņemtās kalorijas, tad viss ir līdzsvarā. Savukārt ātrāka vielmaiņa ir tiem, kam ir proporcionāli vairāk muskuļu. Lai veidotos muskuļu masa, ir jātrenējas un jāuzņem olbaltumvielas. Ikdienas deva ir 1 grams uz 1 kg ķermeņa svara. Bagātākais olbaltumvielu avots ir dzīvnieku valsts produkti. Veģetārietim vairāk ir jāseko līdzi uzturam, lai uzņemtās olbaltumvielas būtu pilnvērtīgas un saturētu svarīgās aminoskābes. Labie tauki jeb Omega-3 ir sastopami kaņepēs, linsēklās un zivju produktos. Savukārt šķiedrvielas, kas nodrošina pareizu mikrofloru mūsu vēderā, ir pieejamas auzu pārslās vai dārzeņos. Ir grūti nodalīt, jo viens produkts sevī ietver gan šķiedrvielas, gan ogļhidrātus, tomēr, ēdot daudzveidīgi un sabalansēti, nevajag skaitīt, cik uzņemts A vai B vitamīna. Galvenais, lai šķīvja saturs mainās un satur augstvērtīgus produktus.

ULDIS SPROĢIS interesentus iepazīstina ar uztura zinātni. Raivo Sarelainena foto

Datums, kurā numurā raksts publicēts avīzē:
12. Aprīlis, 2018

Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv.

"Liesma" sociālajos tīklos

twitterfacebookfacebook

eLiesma jautā

Vai esat apmierināts ar 13. Saeimas vēlēšanu rezultātiem?:

Ziņu arhīvs

 
 
P O T C P S S
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 

Partneri