Kamēr koka puļķis izturēs...

19.Jūlijs, 2018
Laikrakstā

Vispār jau šodien uz Latvijas lielceļiem tādus pavisam tehniski aizdomīgus graustus uz riteņiem sastapt negadās bieži, taču kaut kur pilnīgā čuhņā gan jau lāga onkuļi - praktiķi no vienas pagasta mājas uz otru pa kluso aizčakstina ar tādiem automobiļiem, kuri knapi turas kopā un jau cik gadus nav redzējuši tehnisko skati. Tiesa, tas pats attiecas uz pilnīgi zaļiem jaunekļiem, kuri autovadītāja tiesības saņēmuši aizvakar un kuriem viņu pirms pārdesmit un vēl vairāk gadiem no konveijera noripojušajā bemberī pats galvenais šķiet BMW zīme uz motora vāka. Kaut kam vairāk vienkārši nav naudas...

Tad nu sastopamies reizumis uz ceļa arī ar tādām baisām lietām kā ar koka tapām aizdarināta degvielas bāka, ielūzusi automašīnas balstiekārta un pilnībā nodilušas riepas, tā sauktās lisenes. Ir par šo tēmu arī attiecīga statistika, ar skatu no mūsu pašu Ceļu satiksmes drošības direkcijas un arī no Briseles:

# pēc Eiropas Komisijas aplēsēm, apmēram 10% avāriju cēlonis ir transportlīdzekļu sliktais tehniskais stāvoklis,

# gandrīz puse autovadītāju sava spēkrata remontu veic tikai pirms došanās uz tehnisko apskati vai — un tas ir vēl bēdīgāk — tikai pēc tās, liecina CSDD veiktā aptauja,

# saskaņā ar CSDD datiem ar pirmo reizi tehnisko apskati iziet vien 55% automobiļu. Tas liek secināt, ka lielai daļai automobiļu, kas ikdienā piedalās ceļu satiksmē, ir būtiski vai bīstami bojājumi.

Lai mudinātu autovadītājus ikdienā rūpēties par sava spēkrata tehnisko stāvokli un atgādinātu, ka katrs šoferis ir atbildīgs par sava auto drošību ceļu satiksmē, CSDD uzsāk kampaņu Mēs par drošu auto!

TĀLĀK RACIONALIZĀCIJĀ VAIRS NAV KUR IET... Protams, var jau tapu degvielas bākā iedzīt vēl dziļāk, taču tas nemainīs rezultātu ekstrēmā situācijā, kad šādi pieremontēts auto var nodegt kā lāpa. Foto no CSDD arhīva


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru