Kad parādniekos valsts

19.Septembris, 2017
Laikrakstā

Iemesls, kāpēc Liesma ieradusies uz sarunu VTU Valmiera, ir pagājušās nedēļas publikācija Valdībā šķērdē ietaupījumus. Tur minēts: «2017. gada 5. septembra Ministru kabineta sēdē tika izskatīts darba kārtības punkts, kas paredz ietaupīto līdzekļu pārdali no budžeta apakšprogrammas Iemaksas Eiropas Kopienas budžetā uz Satiksmes ministrijas budžeta programmas 31.00.00 Sabiedriskais transports apakšprogrammām. Kopumā tiek pārdalīti 19046489 eiro.» Fotogrāfijā redzama Valmieras autoosta ar VTU Valmiera autobusiem. Izrādās, līdz pasažieru pārvadājumiem nonāks tikai pavisam neliela daļa no vairāk nekā 19 miljoniem eiro. Skaidro VTU Valmiera valdes priekšsēdētājs OSKARS SPURDZIŅŠ.

Tātad precizējam — kurās jomās nonāks šie miljoni, ja pasažieru pārvadātājiem tiks tikai neliela daļa?

Izstāstīšu pašu galveno par šiem sadales principiem. Mums, autobusu pasažieru pārvadātājiem, tas pats arī Pasažieru vilcienam, naudu maksā divās daļās. Viena ir avansa maksājums. Kad gads beidzies, no nākamajam gadam paredzētās naudas nošķeļ daļu un samaksā pēc faktiskajām izmaksām. Es šeit nerunāju par pasažieru pārvadājumiem Valmierā, tur ir cits stāsts, jo pilsētas pašvaldība ar VTU Valmiera norēķinās katru ceturksni, tur mums nav nekādu problēmu. Taču valsts vienmēr paliek ilgstoši parādā. Piemēram, šogad valsts (Satiksmes ministrija) un tās personā — Autotransporta direkcija, vēl joprojām nav izskatījusi visu uzņēmumu iepriekšējā gada pārskatus. Vēl vakar biju Latvijas Pasažieru Pārvadātāju asociācijas valdes sēdē, kurā piedalījās arī Autotransporta direkcijas pārstāvji. Viņi solīja oktobrī to izdarīt. Taču tie ir norēķini vēl par 2016. gadu. Mēs esam spiesti turēt diezgan lielu naudu kontā, lai nebūtu problēmas ar algu izmaksām, jaunu vai lietotu autobusu iegādi, rezerves daļu u.c. iepirkumiem.

Apgrozāmos līdzekļus?

Jā. Tāpēc, lai pie šādas situācijas — sagaidāmo finanšu neprognozējamības — nebūtu problēmu. Citādi būtu visu laiku jākreditējas. Taču maziem uzņēmumiem — mazām privātfirmām un maziem pašvaldību uzņēmumiem — pie šādas norēķinu kārtības ir ļoti lielas problēmas. Mūsu pakalpojumu pasūtītājs Autotransporta direkcija vienmēr atzīst, ka prasa no valdības pie budžeta pielemšanas lielāku summu. Jo gada beigās parasti izrādās, ka prasītā summa ir bijusi objektīva, bet valdība, kā jau visur, iedevusi mazāk...

JĀBRAUC! Kārto valsts savas saistības laikā vai arī hroniski kavē maksājumus pasažieru pārvadātājiem, VTU Valmiera autobusi allaž gatavi doties tiem paredzētajos reisos.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru