20. Septembris, 2018
Vārda dienu svin: Marianna, Ginters, Guntra

Jūtams virsmas apstrādes efekts

Reģistrēties, lai varētu balsot
 

Vasara ir karstākais darba laiks ceļu uzturētājiem: grants ceļu greiderēšana, bedrīšu lāpīšana un veselu posmu virsmas apstrāde asfaltbetona ceļiem, nogāžu pļaušana, autobusu pieturu tīrīšana... Vienvārdsakot — darbs dzen darbu! Liesma Valsts akciju sabiedrības Latvijas autoceļu uzturētājs Valmieras ceļu rajonā pabija nākamajā nedēļā pēc satiksmes ministra Ulda Auguļa vizītes, par dažām šīs sezonas aktualitātēm un arī vienu pilnīgu jaunumu ceļu uzturēšanas tehnikas parkā pastāstīja Valmieras ceļu rajona direktors GUNTIS KARPS.

Jūtams virsmas apstrādes efekts

Dzirdēts par kādu jaunumu Latvijas ceļu uzturētāju tehnikas arsenālā...

Jā. Ceru, ka jau jūlijā Valmieras ceļu rajona tehniskajā aprīkojumā būs interesants agregāts, par kuru jau šobrīd domājam, kā to varētu efektīvāk izmantot. Tā ir tā sauktā ceļa nomaļu frēze. Apaugumu, kas ir uz ceļa šķautnes, ar greideri — pašgājēju vai piekabināmo — griež nost un bīda  uz ceļa. Pavasarī to parasti dara, lai nodrošinātu ūdens atvadi no ceļa klātnes.

Reizēm gadās, ka, nekvalitatīvi greiderējot mazākus lauku celiņus, brauktuves vidū tādā veidā tiek savilktas gan velēnas, gan viens otrs lielāks akmens. Nedod Dies uz tādu slēptu šķērsli trāpīt ar vieglo auto...

Es pat neteiktu, ka te jārunā par nekvalitatīvu greiderēšanu, taču ceļam Latvijā un arī Somijā slodžu ietekmē ir tendence izplūst — katru reizi par kādu mazu gabaliņu. Jā, somiem ir šī pati problēma. Viņi gan atļaujas šos nogriezumus vest projām, taču ir vietas, kur šādu uz ceļa savilktu valnīti apstrādā ar nomaļu frēzi. Dabā tas nozīmē vienkārši sakapāšanu, velēnu sasmalcināšanu, lietojot gliemeža transportierim līdzīgu spirālveida rotējošu asi ar piemetinātiem cietsakausējuma nažiem. Pagaidām Latvijā šāds piekabināmais agregāts būs mums vienīgajiem. Principā jau nomaļu frēzi, ja traktora vadītājs ir pietiekami prasmīgs piekabināmo agregātu darbināšanā, var likt arī galā piekabināmajam greiderim aizmugurējā ceļa klātnes izlīdzinātāja vietā. Visa šī procesa būtība — pēc iespējas ātrāk dabūt prom no ceļa virsmas tā lielāko nedraugu ūdeni! Varbūt tā mums izdosies vēl vairāk grants ceļus saglābt un to ikdienas lietotājiem ērtāk braucamus padarīt.

PAGAIDĀM BŪS TIKAI VALMIERIEŠIEM. Somijā ražotā Vuomet-Jyrsin ceļa frēze darbībā. Foto no Latvijas autoceļu uzturētāja arhīva

Datums, kurā numurā raksts publicēts avīzē:
19. Jūnijs, 2018

Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv.

"Liesma" sociālajos tīklos

twitterfacebookfacebook

eLiesma jautā

Vai plānojat piedalīties 13. Saeimas vēlēšanās?:

Ziņu arhīvs

 
 
P O T C P S S
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 

Partneri