Jaunumi auto lietās

18.Maijs, 2017
Laikrakstā

Sākšu ar precizējumu par pagājušajā Rūcamlapā izklāstīto krievu smago automobiļu flagmaņa KAMAZ renesansi. Izrādās, populārā žurnāla Avto Revju materiālu gatavotāji nejauši (vai varbūt apzināti, maksājot meslus attiecīgajam politiskajam diktātam savā valstī) piemirsuši, ka Cummins motoru ražotājiem izcelsmes valsts ir nevis Ķīna, bet gan ASV. Atvainojos, ka neparakos tālāk, pieturoties tikai pie krieviskā teksta, un saku paldies acīgajam Rūcamlapas lasītājam un auto lietu ekspertam Rutka kungam par konstruktīvu aizrādījumu. Iespējams, Ķīnā ir kāds no daudzajiem kompānijas Cummins uzņēmumiem, taču pati galva šim gandrīz 100 gadus vecajam (dibināts 1919. gadā) koncernam atrodas Kolumbusā, Indiānas štatā. Starp citu, vēl otrdien vienas Cummins akcijas cena Ņujorkas biržā bija 157,42 ASV dolāri — tas tā, ja nu kāds sadomā kādu nopirkt.

Šoreiz dažas interesantas lietas par auto, gāzi un arī... lidošanu.

Rīgā brauks ar... ūdeņradi

Par Rīgas satiksmes vadošo ļaužu pasakainajām algām un dažbrīd apšaubāmo kompetenci, par ko šis dāsnais atalgojums tiek saņemts, vairs nebrīnāmies — tā vienkārši Rīgas pašvaldības uzņēmumos pierasts. Nupat Rīgas satiksme sākusi kādu diezgan ekskluzīvu projektu — pirmdien galvaspilsētā Vienības gatvē, kur atrodas 2. trolejbusu parks, tika uzsākta ūdeņraža uzpildes stacijas celtniecība. Pusi no projekta izmaksām, kas ir tikai 16,1 miljons eiro, segs Eiropas Savienība. Teorētiski doma laba, jo «pāreja uz ūdeņradi kā alternatīvo degvielu un enerģijas nesēju transportlīdzekļos nodrošina efektīvāku primāro energoresursu izmantošanu un veicina bezizmešu transporta ieviešanu». Ūdeņraža uzpildes stacijas celtniecība notiek starptautiska projekta H2Nodes ietvaros, to varēs izmantot gan sabiedriskais, gan privātais transports. Bez Rīgas šādas tankštelles būs arī Pērnavā, Igaunijā, un Amhemā, Holandē.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru