23. Novembris, 2017
Vārda dienu svin: Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Ir varianti. Arī netradicionāli...

Reģistrēties, lai varētu balsot
 

Ziema it kā pieteicās uz pāris dienām, taču tagad atkal pačibējusi. Tāpēc joprojām aktuāla lieta ir ziemas riepas. Priecīgi tie, kuri jau tās iegādājušies un uzlikuši saviem spēkratiem, domīgi joprojām tie, kuri to vēl nav izdarījuši un kuriem maciņā šim pirkumam naudas tik, cik ir... Izmantoju sarunai par riepām un ne tikai vienu garāku pauzi nesen notikušajos Latvijas Gada auto 2018 testos, un kurš tad nu zinīgāks varētu būt par viņu! Savu viedokli par auto izmēriem, optimālo degvielu un arī nedaudz par riepām Rūcamlapai klāsta pirmais un joprojām vienīgais šī konkursa žūrijas priekšsēdis un Latvijas auto žurnālistikas Maestro ATIS JANSONS.

Ir varianti. Arī netradicionāli...

Ko rāda šī gada konkurss Latvijas Gada auto no tīri ekonomiskā viedokļa?

Pirmkārt, ļoti labs ir dalībnieku sastāvs. Tajā ziņā, ka te ir, no kā mācīties un izvēlēties saprātīgi. Te ir auto tirgus nosacīti lētais gals. Kaut gan — vai tad jauns automobilis vispār var būt lēts? Otrkārt, mums ir ļoti bagātīga un interesanta izvēle tieši tajā galā, uz kuru beidzot to latvieti tomēr vajadzētu pierunāt! Eiropā mazās klases automobiļi jeb, kā pie mums saka, AB segments ir 30% un vairāk, pat Vācijā mazie auto ir 30%, nemaz nerunājot par spāņiem un portugāļiem, kam pat 45%, bet Latvijā mums šis segments ir izaudzis no 8% līdz 12%... Desmit gadu laikā (smejas)! Joprojām mums tā psiholoģiskā barjera uz mazajiem ir baigā. Nu, tie jau arī nav nekādi mazie auto! Ja paņem pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu auto katalogu, tad tur Volkswagen Golf bija tikpat liels, cik šodien ir Nissan Micra, Ford Fiesta un tā joprojām. Visa mazā klase pēc izmēriem, pēc komforta līmeņa, pēc ietilpības ir nonākusi tur, kur mēs kādreiz bijām pilnīgi apmierināti. Mēs taču bijām toreiz apmierināti ar golfu! Mēs taču bijām apmierināti ar četrus metrus garu žiguli, kamēr Volga ar saviem 4,5 metriem jau bija ohoooo... Tagad mums visiem nez kāpēc vajag tos 4,5 metrus! Es nesaku, ka šādu auto nevajag ģimenei ar trim bērniem un diviem velosipēdiem, bet vienkārši kā pārvietošanās līdzeklis liels automobilis — tas ir neprāts! Tu maksā gan sākumā, šādu auto pērkot, gan maksā ekspluatācijā, gan pieķēzi dabu...

Ja runājam par dabu, — lielās Eiropas valstis pat nolikušas sev kaut kādus rāmjus, noteikušas termiņus, kad tikai elektromobiļus gribētu redzēt masveidā uz saviem ceļiem... Manuprāt, patiesībā jau mēs no šīs vīzijas vēl esam krietni patālu.

Mēs esam šausmīgi tālu! Mēs ar tevi masveida autoparka elektrifikāciju nepiedzīvosim. Te nav Norvēģija, kur naftu no jūras pumpē ārā!

RIEPAS PIESKAŅOSIM DZĪVESVIETAI. Par to, ka reiz būs tāda kārtība, kad savam automobilim piemērotākās riepas izvēlēsimies, ņemot vērā savu dzīvesvietu un arī galvenos braucamos virzienus, pārliecināts auto žurnālists Atis Jansons.

Datums, kurā numurā raksts publicēts avīzē:
14. Novembris, 2017

Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv.

Autovadītājs

Nezin kāpēc "viedais" riepu eksperts neko nerunā par ziemas riepu vecumu. Vācijā piemēram var dabūt sodu ja brauksi ar vecākām riepām par trim gadiem, neatkarīgi no protektora nodiluma. Ziemas riepa gadiem ejot paliek cietāka un vairs nestrādā , kā ziemas riepa. Un par to nepastāvīgo ziemu iesaku aizbraukt tālāku gabalu ar vasaras riepām un sagaidīt pēkšņu sniegu. Atpakaļ tikšana būs jautra.

Plurālisms ir uzteicama lieta

Katram sava taisnība. Gan Atim Jansonam, gan Autovadītājam. Savu reizi noder, gan tā, gan tā, galvenais, lai auto nav grāvī un braucējiem viss OK. Bet līdz Vācijas ordnungam mums vēl jāpadzīvo!

Pievienot jaunu komentāru

"Liesma" sociālajos tīklos

twitterfacebookfacebook

eLiesma jautā

Ko vēlat Latvijai, tās 99. gadu jubilejā?:

Ziņu arhīvs

 
 
P O T C P S S
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 

Partneri