Ieskats auto rītdienā

12.Janvāris, 2017
Dzīvesstils
Laikrakstā

Latvijā pēc CSDD datiem ir teju 840 tūkstoši braucēju, savukārt pērn pasaulē tika pārdots vairāk nekā 76 miljoni automašīnu. Tas nozīmē, ka pārmaiņas auto nozarē skars ne vien ražotājus, bet arī braukt mīlošo sabiedrības daļu visā pasaulē. Nupat Latvijā vairāki eksperti sprieduši par auto nozares nākotnes izaicinājumiem — kā atrast līdzsvaru starp patērētāju vajadzībām un likumdevēju prasībām?

Nāksies žonglēt ar tehnoloģijām

BMW AG valdes loceklis Klauss Frolihs uzskata, ka auto ražotājiem nākotnē nāksies žonglēt ar aizvien vairāk tehnoloģijām, lai apmierinātu gan patērētāju vajadzības, gan likumdevēju prasības. Viņaprāt, nebūs viena risinājuma, kas derēs visiem un visam. Sagaidāms, ka dažādu klimata iniciatīvu ietekmē turpmākajos gados ražotājiem būs daudz straujāk jāuzlabo auto dzinēji — attīstīsies gan elektrisko auto, gan hibrīdauto, gan degvielas šūnu dzinēji, taču arī iekšdedzes dzinēji, kas darbojas tikai ar degvielu, nebūt neizzudīs.

BMW oficiālā pārstāvja Latvijā SIA Inchcape Motors Latvia valdes loceklis Ivars Norvelis skaidro: «Latvijā auto pircēji kļūst pragmatiskāki — katras jaunās funkcijas lietderīgums tiek rūpīgi izvērtēts. Tas nozīmē, ka jebkurām inovācijām ir jābūt jēgpilnām un pamatotām.»

Ap 2020. gadu — lētāki elektromobiļi

Neskatoties uz to, ka ASV un Eiropā, it sevišķi Vācijā, turpina pieaugt elektrisko transportlīdzekļu skaits, pēc Klausa Froliha sacītā, cenu kritums līdz pat 2020. gadam nav sagaidāms.

Ivars Norvelis norāda ka Latvijas patērētāji ir ieinteresēti iegādāties zaļākus spēkratus, taču to cena ir būtisks arguments, tādēļ aizvien augsta popularitāte ir dīzeļdegvielas auto.

«Elektrisko automobiļu izplatības veicināšana pašlaik lielā mērā ir tieši valsts rokās. To visai spilgti apliecina valstis, kur elektrisko un hibrīdauto iegādei tiek piedāvāts reāls atbalsts. Parasti šāda pieeja iet roku rokā ar kopējo valsts mērķi samazināt izmešu apjomus. Kamēr no valsts bija finansiāls atbalsts, tikmēr arī būtiski palielinājās pārdošanas apjomi, bet pēc tam atkal samazinājās. Pašlaik pieejamās nodokļu atlaides vai citas priekšrocības nav pietiekami motivējošas.»

Izmantota Public ID Group informācija

ELEKTROMOBILIS — rīt vēl pieejamāks. Publicitātes foto


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru