Gandrīz tas pats Ērenpreiss

- 12.Jūnijs, 2015
Dzīvesstils
Laikrakstā

Dzīve ir nejaušību pilna! Braucot viņsestdien uz Vecati, kur notika tradicionālais velobrauciens Apkārt Burtnieka ezeram, nemaz nedomāju, ka tieši no tur gūtās informācijas taps šis patiešām vīrišķīgais gabals. Mīļie, velosipēds jeb divritenis taču savā būtībā ir VĪRIETIS, nu, vismaz stabila vīru lieta, kaut arī lielākoties vien uz diviem ratiem, ko mēs reizumis atļaujam mīt arī sievietēm. Un, kas būtiski, tieši mūsdienu populārākie divratu braucamie — tā sauktie MTB jeb kalnu divriteņi — tomēr savā ziņā ir tādi unisex, piemēroti abiem dzimumiem i pēc būtības, i pēc skata.

Viens no Latvijas sērijveida divriteņu ražošanas celmlaužiem Gustavs Ērenpreiss (1891 — 1956) dzimis Mazsalacā, pēcāk sava biznesa ziedu laikus gan piedzīvojis Rīgā, kur uz Brīvības ielas, blakus kustības pārvadam pār dzelzceļu, joprojām stāv viņa būvētā velosipēdu fabrikas ēka, starp citu, 1940. gadā to atzina par modernāko velosipēdu ražotni Baltijā. Ērenpreiss divriteņus un to detaļas Latvijā ražoja no 1927. līdz 1942. gadam. Pirmais modelis saucās G. Ērenpreis Īstais, to gan drīz nomainīja G. Ērenpreis Original.

Mans sarunas biedrs Vecatē nav gluži Gustava Ērenpreisa brāļa mazmazdēls Toms Ērenpreiss, kurš Latvijā atkal godā cēlis senču slaveno rūpalu, taču arī firmas Erenpreis Original vecākais tehniķis MĀRTIŅŠ BROKS te nav gluži pēdējais puisis ciemā...

Kas ietilpst tavos darba pienākumos?

Tie ir ļoti plaša profila... Es atbildu gan par noliktavu un tās saturu, gan par detaļu kvalitātes kontroli un divriteņu salikšanas kvalitātes kontroli, veicu instruktāžu un apmācību mehāniķiem, kuri arī būvē jaunos divriteņus, pats piedalos jauno divriteņu izstrādē, t.i., projekta rasēšanā un jauna produkta izveidē un izstrādē.

Patiesībā būtu grūti atrast lietu, kurā tu neesi iekšā. Varbūt vienīgi rītos un vakaros neslēdz durvis vaļā un ciet, varbūt arī signalizācija tev nav jānodod...

To es arī mēdzu darīt (smejas)! Mēs esam samērā mazs uzņēmums, patlaban 8 darbinieki, tāpēc arī paši visu darām.

GANDRĪZ CILVĒKS - ORĶESTRIS. Par Mārtiņu Broku gan laikam precīzāk būtu teikt: cilvēks - velodarbnīca, jo viņš kā vecākais tehniķis uzņēmumā Erenpreis Original faktiski pārzina visus tur notiekošos tehnoloģiskos procesus. Pats galvenais — viņam patīk tas, ko viņš dara! Protams, puisim pozēt ar sieviešnieku, kaut arī tas gandrīz vai pēc leģendārā mazsalacieša Gustava Ērenpreisa pirmskara divriteņu skicēm tapis, nav labākais variants, tomēr — ko padarīsi, ja uz Vecati atvesti izrādīšanai vien dāmu velosipēdi? Starp citu, visbiežāk komplimenti no dāmām tiekot saņemti par ērto sēdēšanu uz divriteņa. Mārtiņaprāt, tas nozīmējot vien to, cik precīzi cilvēki jau pirms gandrīz 100 gadiem izkoduši velosipēdu tehniskos risinājumus. Mūsdienu ērenpreisa rāmis veidots no hroma-molibdena (tāpēc, ka tas izturīgāks ar alumīniju!) caurulēm, konkrētais divritenis ar 5 ātrumu rumbu, kas esot viens no firmas flagmaņiem, sver 15,2 kilogramus. Cipars? Ar sešām 100 eiro banknotēm jums pietiks, lai iegūtu savā īpašumā šādu 21. gadsimtam atbilstošu braucamrīku, kam īsteni latviskas un simtgadīgas saknes!


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru