Bēdīga vīriešu hegemonija

19.Aprīlis, 2018
Pilsētās un novados
Laikrakstā

Vakar, 18. aprīlī, Valsts policija jau ceturto gadu piedalījās Eiropas ceļu policijas tīkla rīkotajā ātruma kontroles maratonā — visā valsts teritorijā 24 stundu garumā tika pievērsta pastiprināta uzmanība atļautā braukšanas ātruma ievērošanai. Iemesls šādam ātruma kontrolieru iznācienam noteikti ir, un īpaši uzmanības vērti būtu tie automobiļi, kurus vadām mēs, vīrieši...

Zīmīgi, ka tieši melnajā piektdienā, 13. aprīlī, Rīgā notika ikgadējā ceļinieku konference Valsts ceļu tīkla nākotne: iespējas un izaicinājumi, kurā 300 dalībniekiem pētījumu par smagos ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto personu atkārtotiem pārkāpumiem ceļu satiksmē (izanalizēti kopumā 333 ceļu satiksmes negadījumi, kas ir 65% no visiem smagajiem  negadījumiem Latvijā 2016. gadā, un tajos kopumā bija iesaistīta 571 vainīgā un cietusī persona) prezentēja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, uzsverot tieši vīriešu attieksmi: «Pētījums liecina, ka kopumā 62,8% no ceļu satiksmes negadījumos iesaistītajām personām bijuši vadītāji, 26,6% gājēji, 5,8% mopēdisti, bet 5,1% velosipēdisti. Tas nozīmē, ka visvairāk — divas trešdaļas — no smagajos negadījumos iesaistītajām personām ir autovadītāji, bet tikai gandrīz viena trešdaļa no tiem ir gājēji. Vairums jeb 55% no satiksmes negadījumos cietušajiem gājējiem bija vīrieši, bet 45% sievietes. Turpretī no ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem autovadītājiem tikai 17% bija sievietes. Riska grupā ir autovadītāji no 18 līdz 29 gadu vecumā. Turpretī riska grupā gājēju vidū visvairāk ir cilvēki vecumā virs 60 gadiem.»

Statistika ir skarba: Latvijā vīrieši autovadītāji smagos ceļu satiksmes negadījumos iekļūst trīs reizes biežāk nekā sievietes, bet vīrieši gājēji — 1,45 reizes biežāk nekā daiļā dzimuma pārstāves. Starp smagos ceļu satiksmes negadījumos iesaistītajiem transportlīdzekļiem dominē vieglais auto — 68%, kam seko 10% mopēdi/motocikli, 9% kravas auto, 7% velosipēdu un 4% autobusu. Vairums jeb 83% no ceļu satiksmes negadījumos smagi cietušajiem vadītājiem paši izraisījuši negadījumu, bet no bojā gājušajiem vadītājiem paši negadījumu ir izraisījuši 93%.

MEKLĒJIET VĪRIETI! Lūk, stāvlaukums uz Beātes ielas Valmierā tieši pirms krustojuma ar Andreja Upīša ielu. Stāvlaukuma pašā malējā pozīcijā jau otro nedēļu bez kustināšanas stāv vismaz 7 metrus garš kravas automobilis — furgons, maksimāli samazinot krustojuma pārredzamību visiem tiem, kas piebrauc Beātes ielai pa Andreja Upīša ielu no Rīgas ielas puses. Īpaši bīstama situācija ir tiem, kas vēlas turpināt kustību pāri krustojumam vai arī nogriezties pa kreisi. Papildus plāksnīte pie ceļa zīmes norāda, ka te stāvvieta tikai vieglajām automašīnām, tāpēc te gan pārkāpti stāvēšanas noteikumi, gan šī automobiļa vadītājs īsti atbildīgi pret pārējiem satiksmes dalībniekiem nerīkojas. Ko par to visu domā ceļu policija?


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru