18. Novembris, 2018
Vārda dienu svin: Doloresa, Aleksandrs

Advokāts Aldis Gobzems: Zivtiņa kungam ir jāatkāpjas!

Reģistrēties, lai varētu balsot
 
Advokāts Aldis Gobzems: Zivtiņa kungam ir jāatkāpjas!

Fotoradaru uzstādītājiem un Ceļu policijai ir paveicies, ka autovadītāji savu konstitucionālo tiesību nezināšanas dēļ Latvijā līdz šim nav sākuši masveidā tiesā pārsūdzēt „fotoradaru” uzliktos sodus, pretējā gadījumā fotoradaru naudas reketa shēma drīz vien sabruktu. Tāpat ir paveicies, ka līdz šim nav uzsāktas tiesvedības, lai attiecīgo sistēmu atceltu.

Jau šobrīd redzams, ka transportlīdzekļu vadītāju pacietības mērs ir pilns, līdz ar to masveidā vēršanās tiesā ar lūgumu atcelt uzliktos sodus, ir tikai laika jautājums. Es aicinu autovadītājus izmantot savas konstitucionālās tiesības, jo nav nekādas jēgas autovadītājiem klusībā vaimanāt. Neesmu mucā audzis un pa spundi barots, tāpēc droši varu teikt – faktiski nezinu nevienu valsti Eiropas Savienībā, kur uz autoceļiem pirms fotorada nebūtu uzstādīta ceļa zīme, kas par to brīdinātu.

Šobrīd izveidotā fotoradaru sistēma ir antikonstitucionāla, jo soda transportlīdzekļa īpašnieku vai turētāju, nevis autovadītāju, kas pārkāpumu veicis. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, nav pareizi automātiski uzlikt sodu transportlīdzekļa īpašniekam vai turētājam, jo pie stūres pārkāpuma izdarīšanas brīdī var būt pavisam cita persona. Pēc fotoattēla to nevar noteikt, bet kāpēc transportlīdzekļa īpašniekam vai turētājam būtu jāuzņemas atbildība vadītāja vietā?! Minētais ir jāpierāda fotoradaru sodu piemērotājiem.

Sistēma ir antikonstitucionāla arī tāpēc, ka pēc būtības nepilda likumā noteiktās preventatīvās funkcijas. Ir izveidota šķietami, uzsveru - šķietami, legāla naudas iekasēšanas mašinērija, kuras mērķis nav uzlabot ceļu satiksmes dalībnieku drošību uz ceļiem, bet gan labi nopelnīt uz lētticīgu autovadītāju rēķina.

To, ka ieviestā fotoradaru sistēma ir bezjēdzīga, apstiprina arī statistika! Kopš fotoradaru masveida uzstādīšanas, uzlikto sodu apjoms faktiski tikai pieaug, savukārt ceļu satiksmes negadījumu skaits nesamazinās un drošība uz ceļiem nepalielinās – kā atzīst eksperti, tā vietā uz autoceļiem tikai veidojas jauni melnie punkti. Iespējams, statistikas dati, ka naudas sodi tiek piemēroti arvien vairāk, liecina par to, ka Ceļu policijas vadība netiek galā ar saviem pienākumiem!

Likuma burtu nevar tulkot par labu naudas „kāšanai”! Nevar bezjēdzīgi izvietot fotoradarus uz autoceļiem tādos posmos, kur tie nav vajadzīgi un tādējādi apdraud cilvēku dzīvības. Ja transportlīdzekļu kolonna ārpus apdzīvotas vietas brauc ar 95 - 100 km stundā ātrumu, tad kādā veidā tā apdraud apkārtējos? Ja tomēr apdraud, tad jāizvieto brīdinājuma zīmes par fotoradaru esamību, kas arī ir labākais veids, kā preventīvi samazināt braukšanas ātrumu.

Arī es pats esmu apstrīdējis tiesā uzliktos fotoradara sodus, jo sevi cienu un neļaušu uzskatīt par dumju pilsoni, no kura var apšaubāmām metodēm, atvainojos, kāst naudu. Es zinu savas tiesības – un man ir tiesības aizstāvēt sevi. Tāpēc aicinu visus autovadītājus rīkoties līdzīgi, palīdzēt valstij, mainot valsts veidoto sistēmu, kas šobrīd darbojas kā naudas kāšanas mašinērija! Viens no priekšlikumiem, kuru šādā situācijā ir vērts apsvērt arī šī raksta lasītājiem, ir vēršanās tiesā pret par līdzšinējās negodīgās un savtīgās interesēs radītās sistēmas atcelšanu.

Nu savs labums no tiem

Nu savs labums no tiem radariem ir - proti, daļa autovadītāju atkal ir sapratuši ka savstarpējā solidaritātei ir spēks, un vajag pamirkšķināt ar ugunīm ne tikai brīdinot par policijas posteni, bet arī par radaru, un pretī rēķinoties ar tādu pašu atieksmi no citiem.

Advokāta skatījums uz CSN

Advokāts atklātā tekstā pasaka,ka CSN nav jāievēro.Nu kaut vai piemērā par braukšanu kolonā ar ātrumu 95-100 km stundā.Tas jau ir pārkāpums!Un vai tad noteiktais ātrums jāievēro TIKAI pie radariem,vai sākot no zīmes,ka priekšā radars?Kurš strauji bremzē,kad ierauga radaru,ja ir braucis ar atļauto ātrumu?Ja ir zīme,ka atļautais ātrums ir 90 ,tad tas nozīmē,ka atļauts braukt ar ātrumu LĪDZ 90 km stundā.Tas ir maksimālais braukšanas ātrums,nevis optimālais.Vienkārši mēs esam pieraduši braukt ar maksimālo atļauto un drusku virs.Un daudziem tas "drusku virs "ir stipri liels.Un ja kādam nepatīk ievērot CSN,tad pie tā nav vainīgs Zivtiņš,bet gan pats braucējs.Vai tad radari būtu,ja visi brauktu tā ,ka noteikts CSN?Kapēc neviens vairs neuztraucas,ja aptur policists ar radaru?Viņam taču arī priekšā nav zīme.Fotoradaru ieviešana ir pašu skrējēju vaina.Un kustība uz ceļiem ir gan palikusi lēnāka.

pa lielam

mobilo fotoradaru uzstādīšanas vietas un metodes vismaz pagaidām pierāda vienīgi pavisam banālu vēlmi "uzvārīties ātrāk un par jebkuru cenu". Un tur ir vainīgs gan bezkaunīgais "Vitronic", gan mīkstmiesis Zivtiņš, kurš tik vien zina kā raudāt TV ēterā par nepakalusīgajiem radaru izvietotājiem

"Liesma" sociālajos tīklos

twitterfacebookfacebook

eLiesma jautā

Ko jūs vēlētu valstij nākamajos 100 gados?:

Ziņu arhīvs

 
 
P O T C P S S
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 

Partneri